|
کدخبر: 43434

فوری / انفجار در یک پالایشگاه

یک شرکت وابسته به پالایشگاه نفت در شهر عدن اعلام کرد که نیروهای دفاع شهری تلاش‌های شدیدی را برای خاموش کردن آتش ناشی از انفجار پالایشگاه نجم داشته‌اند.

گسترش نیوز: یک شرکت وابسته به پالایشگاه نفت «نجم» در شهر عدن یمن از وقوع انفجار در این پالایشگاه و تلاش نیروهای دفاع شهری برای خاموش کردن آتش حاصل از آن خبر داد.

adan.jpg

دلیل این انفجار همچنان ناشناخته است و گزارشی از قربانیان این انفجار ارائه نشده است.

خبرگزاری رسمی عربستان نیز با انتشار بیانیه‌ای جداگانه از سوی ائتلاف متجاوز اعلام کرد که این ائتلاف یک مرکز وابسته به جنبش انصارالله را برای هدایت جنگنده‌ها تخریب کرده است.

به گزارش رویترز شهر عدن تحت کنترل نیروهای وابسته به دولت مستعفی است که با حمایت ائتلاف متجاوز و امریکا وارد جنگ چهار ساله علیه جنبش انصارالله شده‌اند.

در ماه نوامبر جنبش انصار الله از توقف حملات هوائی علیه مواضع عربستان، امارات و متحدان یمنی آنها خبر داد اما اخیرا تنش درباره نحوه اجرای توافق صلح سوئد که با نظارت سازمان ملل امضا شد، افزایش یافته است.

جنبش انصار الله و دولت مستعفی تحت حمایت عربستان پس از چند ماه تلاش‌های دیپلماتیک و تحت فشار کشورهای غربی در مذاکرات صلح سوئد در ماه گذشته برای آتش بس در شهر ساحلی و استراتژیک الحدیده و خروج نیروها توافق کردند.

اما اجرای این توافق که نخستین گشایش در تلاش‌های صلح پنج ساله است، شاهد جمود سنگینی در سایه اختلاف طرفین بر سر تسلط بر شهر الحدیده پس از خروج نیروها است.

وزارت خارجه امریکا حمله روز گذشته را محکوم و تمام طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کرده است.

«رابرت پالادینو» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله با روح توافق آتش‌بس الحدیده و پیشرفت در مذاکرات صلح سوئد در تناقض است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر