|
کدخبر: 35563

هند خرید نفت از آمریکا را افزایش داد

بلومبرگ در خبری آورده در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا بر کاهش خرید نفت شرکت‌ها از ایران اصرار دارد، یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران اکنون نفت بیشتری از امریکا خریداری می‌کند.

گسترش نیوز: شرکت دولتی ایندین اویل هند که قبلا به صورت تک محموله از امریکا نفت می‌خرید، یک قرارداد میان مدت برای خرید ماهیانه نفت از امریکا در فاصله ماه‌های نوامبر تا ژانویه به امضا رسانده است.

آرون شارما، مدیر امور مالی شرکت ایندین اویل گفت: «این قرارداد نخستین گام به سوی واردات نفت از امریکا در آینده از طریق قراردادهای بلندمدت است.»

افزایش تمایل شرکت‌های هندی به سوی نفت امریکا، به این کشور کمک می‌کند که بیش از گذشته به پرشتاب‌ترین بازار مصرف نفت جهان که هم اکنون در تسلط تولید‌کنندگان خاورمیانه‌ای قرار دارد راه یابد.

گفته می‌شود که شرکت امریکایی اکسون موبیل در تلاش است تا به منظور افزایش صادرات نفت خود، قراردادهای بلند مدتی با پالایشگاهی آسیا منعقد کند. از آنجایی که صادرات نفت امریکا برای چندین دهه ممنوع بوده، انعقاد قراردادهای بلندمدت با بازه‌های ۶ ماهه یا حتی چند ساله با شرکت‌های امریکایی در بازار آسیا چندان معمول نیست و بیشتر خریدها از شرکت‌های امریکایی به صورت تک محموله صورت می‌گیرد.

آبهیشک کومار، تحلیلگر ارشد انرژی در موسسه اینترفکس انرژی لندن گفت: «استراتژی محوری بخش انرژی امریکا انعقاد قراردادهای بلندمدت است... این قراردادها تضمین می‌کند که امریکا در میان مدت تا بلندمدت مشتریانی برای نفت خود خواهد داشت.»

شرکت ایندین اویل توافق کرده که از طریق یک قرارداد کوتاه مدت، ۶ میلیون بشکه نفت از آمرکیا خریداری کند و مجموع خرید خود از امریکا از ماه آوریل به این طرف را به ۱۶ میلیون بشکه برساند. این در حالی است که خرید نفت این شرکت در سال گذشته از امریکا در قالب تک محموله‌ها تنها به ۶.۶ میلیون بشکه رسیده بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها