|
کدخبر: 33122

هند با ایران می‌ماند؟

با وجود دستور ترامپ برای وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران، یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت آسیا قصد دارد این تحریم‌ها را نادیده بگیرد.

گسترش‌نیوز: وزیر خارجه هند در یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو گفت هند که یکی از خریداران قدیمی نفت ایران و ونزوئلا است، تنها از تحریم‌های سازمان ملل متحدد و نه از تحریم‌های یک کشور علیه کشور دیگر تبعیت خواهد کرد.

سوشما سواراج گفت: هند تنها تحریم‌های سازمان ملل متحدد و نه تحریم‌های هیچ کشور خاصی را رعایت خواهد کرد.

وی پس از آن با جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران دیدار کرد و در این دیدار دو طرف درباره برنامه ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران گفت‌وگو کردند. سواراج گفت: طرفین توافق داشتند که برای راه‌کار مسالمت آمیز برای این مسئله باید تعاملات سازنده‌ای داشته باشند.

پالایشگاه‌های هندی در دوران تحریم‌های اقتصادی امریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه تهران، خرید نفت از ایران را به نصف کاهش داده بودند با این حال به واردات نفت از ایران ادامه دادند و یکی از شش مشتری بزرگ ایران ماندند.

خرید نفت هند از ایران پس از رفع تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶ افزایش یافت و پالایشگاه‌های هند در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۷، به میزان ۲۷.۲ میلیون تن نفت ایران را خریداری کردند که ۱۱۴ درصد نسبت به سال پیش افزایش داشت.

پیش‌تر دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند ضمن ابراز نگرانی نسبت به رشد نرخ نفت، گفته بود هنوز خیلی زود است درباره تاثیر تحریم‌های امریکا بر واردات نفت کشورش از ایران پیش‌بینی کند.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است هند که سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان است، تا سال ۲۰۴۰ سریعترین نرخ رشد مصرف نفت را خواهد داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها