|
کدخبر: 32487

عضوهیات‌‌مدیره شرکت «GH» اسپانیا در ایران در گفت‌وگو با گسترش مطرح کرد:

برجام در روابط اقتصادی اسپانیا و ایران بی اثر است

تمدید یا عدم تمدید برجام، بر روابط اقتصادی ایران و اسپانیا تاثیر نخواهد گذاشت.

گسترش نیوز: مینا سرهنگی گفت: نگاه کشور اسپانیا به مارکت ایران، نگاهی ویژه و پیشرفت اسپانیا در صنعت ایران قطعی است.

وی ادامه داد: اسپانیا نمی‌خواهد از بازار ایران پا پس بکشد و به هر نحو از این بازار حمایت می‌کند.

عضو هیات مدیره شرکت «جی‌اچ» اسپانیا در ایران تصریح کرد: کشور اسپانیا در مسائل اقتصادی، صنعتی و انتقال فناوری فوق‌العاده انعطاف‌پذیر عمل می‌کند.

سرهنگی اظهار کرد: اسپانیا به دلیل اینکه در صنعت ایران، قبل از آلمان قرار می‌گیرد، از این رو به‌عنوان یک صنعت درجه دوم محسوب می‌شود. این در حالیست که ما در طول این چند سال به دلیل مبادلات عمیق با اسپانیا توانسته‌ایم درجه یک این صنعت را در ایران اثبات کنیم.

وی در خصوص تمدید برجام و تاثیرش بر روابط ایران و اسپانیا تاکید کرد: تمدید و یا عدم تمدید برجام در روابط اسپانیا با ایران خیلی موثر نیست؛ چون اسپانیایی‌ها صرف‌نظر از هرگونه اغراض سیاسی تصمیم‌شان را برای همکاری با ایران گرفته‌اند و این ریسک را قبول کرده‌اند که در اینجا سرمایه‌گذاری کنند.

مدیر بازرگانی شرکت «جی‌اچ» اسپانیا خاطرنشان کرد: شرکت «جی‌اچ» می‌خواهد در مارکت ایران بماند و خیلی تصمیم ترامپ در این مسئله تاثیرگذار نیست.

این عضو هیات مدیره متذکر شد: البته هنوز مشکلات ارزی و موانع بانکی ما برطرف نشده است و از جانب دولت حمایت‌های گفته شده در این زمینه صورت نگرفته است. این در حالیست که دولت باید به وعده‌های خود در این زمینه عمل کند تا ما نیز بتوانیم پروژه‌‌های زیادی را محقق کنیم.

وی یادآور شد: ایران از نظر اسپانیا به‌عنوان مارکت با ظرفیتی به شمار می‌رود. همچنین بعد از برجام نقش این شرکت اسپانیایی در ایران پررنگ‌تر و محوری‌تر شد.

سرهنگی خاطرنشان کرد: ما بعد از برجام توانستیم دفتر مستقیم شرکت «جی‌اچ» را در ایران به ثبت برسانیم. امیدواریم از این به بعد نیز این همکاری ما هرچه بیشتر و پررنگ‌تر شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها