|
کدخبر: 89891

مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های توسعه ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام در حال اجرا، از ابتدای سال ۹۸ بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی نقدینگی جذب شده است.

گسترش‌نیوز: خداداد غریب پور افزود: این مبالغ صرف طرح‌های مشارکتی با بخش خصوصی می‌شود.

وی همچنین گفت: علاوه بر منابع جذب شده از بخش خصوصی(۱۷۰۰ میلیارد تومان)، ایمیدرو تزریق منابع مالی به طرح‌ها را تسریع بخشید و در نتیجه بودجه سرمایه‌گذاری این سازمان از ۷۵۰ میلیارد تومان به ۱۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ اصلاح شد.

افزایش مشارکت بخش خصوصی

وی با بیان اینکه تمرکز بر توسعه و افزایش مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های توسعه، در شمار برنامه‌های سازمان ایمیدرو قرار دارد، گفت: به منظور تکمیل طرح‌های پترولیوم کک، تیتانیوم کهنوج و پتاس خور و بیابانک سرمایه‌گذار جذب شد. اجرای طرح‌های فوق با حمایت ایمیدور و توسط سرمایه‌گذار دنبال می‌شود.

تکمیل زنجیره ارزش آلومینیوم

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: با هدف تکمیل زنجیره ارزش آلومینیوم و عدم وابستگی کشور به کک سوزنی و کک اسفنجی، تفاهمنامه‌ای با وزارت نفت مبادله شد.

وی ادامه داد: در این زمینه وزارت نفت از طریق سرمایه‌گذاری پالایشگاه‌های کشور در این امر اقدام به تولید این محصولات خواهد کرد.

رفع مشکلات طرح‌های نیمه تمام

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکلات طرح‌های نیمه تمام نیز از طریق برگزاری جلسات ماهانه در حال انجام است، اظهارکرد: فراخوان جذب سرمایه‌گذار جهت توسعه بندر منطقه ویژه خلیج‌فارس در دست اقدام است.

وی افزود: همچنین مشکلات مرتبط با تامین سرمایه و مواد اولیه مورد نیاز آلومینیوم جنوب برطرف و این واحد به عنوان بزرگترین و مدرنترین واحد آلومینیوم کشور وارد مدار تولید شده است.

تامین تجهیزات فاز نخست طرح الکترود گرافیتی

غریب پور گفت: تجهیزات فاز نخست طرح الکترود گرافیتی وارد سایت شده و با برطرف شدن مشکلات مرتبط با "ویروس کرونا" و حضور متخصصان چینی، اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مشکل پیمانکار طرح بندر پارسیان برطرف و نخستین پست اسکله آن آماده بهره‌برداری است.

حل مشکلات طرح‌های فولادی

وی با بیان اینکه طرح‌های کنسانتره ۲.۵ میلیون تنی و گندله ۵ میلیون تنی ناحیه سنگان آماده بهره‌برداری است، عنوان کرد: بخش زیادی از مشکلات طرح‌های فولاد استانی برطرف شده و با توجه به پیشرفت آنها از سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها