|
کدخبر: 82039

تاکید ملارحمان بر بومی‌سازی قطعات در گل‌گهر

مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر اعلام کرد: در راستای تحقق سیاست‌های بومی‌سازی قطعات، این شرکت نسبت به تامین مواد اولیه و عقد قرار داد خرید از صنایع داخلی اقدام می‌کند. ملارحمن تاکید کرد: تجهیزات و قطعات ساخته شده باید تحت استانداردهای تدوین شده باشد.

گسترش‌نیوز: جمشید ملارحمن مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص نقش تحریم‌ها در روند طرح‌های توسعه‌ای این شرکت اظهارکرد: اعمال تحریم‌ها با توجه به برخی از محدودیت‌ها ممکن است روند کلی توسعه را با کمی اخلال مواجه کند، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نه تنها هیچ یک از پروژه‌ها تعریف شده، متوقف نمی‌شود بلکه میزان تولید واحدهای تحت پوشش نیز تغییر نخواهد داشت.

mollarahman1030.jpg

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همچنین از رویکرد این شرکت برای استفاده از ظرفیت‌های صنایع داخلی در ساخت قطعات خبر داد و گفت: در راستای بومی‌سازی قطعات مورد نیاز، این شرکت پس از بررسی ظرفیت و ظرفیت شرکت‌ها و صنایع داخلی، اقدام به تامین مواد اولیه ساخت قطعات می‌کند. ملارحمان خاطر نشان کرد: در صورتی که تولید بر اساس استانداردهای تدوین شده صورت گیرد، خرید و عقد قرارداد با شرکت‌های سازنده نیز انجام خواهد شد. وی تاکید کرد: این موضوع علاوه بر ایجاد انگیزه نزد تولیدکنندگان داخلی، زمینه افزایش اشتغال را نیز فراهم خواهد کرد.

سامانه بومی‌سازی گل گهر

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همچنین به اقدامات منسجم این شرکت در حوزه بومی‌سازی اشاره کرد و گفت: "گل گهر" از طریق وب سایت خود سامانه‌ای برای تحقق اهداف بومی‌سازی اخیرا راه‌اندازی کرده است. به گفته ملارحمن، شرکت هایی که توانمندی لازم در این زمینه را دارند با مراجعه به بخش مهندسی معکوس و ساخت داخل، می‌توانند از فرصت ایجاد شده بهره ببرند. وی ادامه داد: شرکت‌های داخلی ابتدا فرم‌های خوداظهاری را تکمیل، سپس کارشناسان گل گهر، اطلاعات وارد شده را صحه‌گذاری می‌کنند و در صورتی که سازنده نمره فنی مورد قبول را کسب کند در بانک اطلاعاتی سازندگان قرار می‌گیرد و در فراخوان‌های ساخت قطعه که برگزار می‌شود به سازنده برای شرکت در مناقصه بومی‌سازی اطلاع رسانی خواهد شد.

مشکلی در روند پروژه انتقال آب خلیج‌فارس وجود ندارد

وی در خصوص پروژه ملی انتقال آب خلیج‌فارس به منطقه سیرجان و مناطق مرکزی در شرایط تحریم‌، گفت: پیش از اجرای تحریم‌ها نسبت به تامین اعتبار شرکت‌های سازنده اقدام شده، به همین سبب به نظر می‌رسد مشکلی در روند تکمیل و اجرای این پروژه ملی ایجاد نخواهد شد.

ملارحمن در خصوص ظرفیت چابهار برای صادرات محصولات معدنی گفت: انتخاب چابهار به عنوان بندر اختصاصی صادراتی محصولات معدنی برای توسعه استان‌های نواحی شرقی گزینه مناسبی است.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی شرکت‌های نواحی مرکزی ایران، افزود: با توجه به شرایط استراتژیک بندرعباس، صادرت از این بندر برای شرکت‌های فوق دارای صرفه اقتصادی است و حتی می‌توان با توسعه و احداث بنادر تخصصی، شرایط تسهیل و رشد صادرات را بیش از پیش فراهم آورد.

از نمایشگاه بومی حمایت می‌کنیم

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تاکید بر اینکه استان کرمان و شهر سیرجان به عنوان قطب معدنی کشور از ظرفیت بالایی در ذخایر سنگ‌آهن برخوردار است، معرفی و ارائه دستاوردهای صورت گرفته در زنجیره فولاد را ضروری خواند. وی در ادامه گفت: در این راستا برگزاری نمایشگاه تخصصی زنجیره تامین فولاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز با حمایت از این چنین رویدادهایی، زمینه افزایش آگاهی از فعالیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی را در اهداف توسعه‌ای خود قرار داده است.

وی افزود: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، به منظور تحقق اهدافی همچون کاهش نیازهای ارزی برای واردات قطعات و تجهیزات، ایجاد فرصتی برای کسب دانش فنی و مهندسی، تعامل هر چه بیشتر با سایر تامین‌کنندگان زنجیره تامین فولاد و همچنین دست یابی به هم‌افزایی در جهت خنثی کردن اثر تحریم‌های موجود، در این رویداد حضور دارد.

ملارحمن تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود یکی از دستاوردهای مهم نمایشگاه زنجیره تامین فولاد به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از محدود شدن ارتباط شرکت‌های این بخش با خارج است. علاوه بر این زمینه مناسبی برای همگرایی درون زنجیره، فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نبود شناخت کافی فولادسازان از تامین‌کنندگان داخلی، باعث تحمیل هزینه‌های ارزی زیادی به واحدهای تولیدی می‌شد خوشبختانه، برگزاری نخستین دوره نمایشگاه زنجیره تامین فولاد، نقطه عطفی در این زمینه ایجاد کرد. ملارحمن افزود: در این رویداد، شناسایی ظرفیت‌های موجود در بین تامین‌کنندگان داخلی در زنجیره فولاد و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف بومی‌سازی قطعات مورد توجه قرار جدی قرار گرفت.

ملارحمن یادآور شد: گل گهر در راستای توسعه صنعت فولاد کشور نخستین شرکتی است که از فرآیند تولید از سنگ آهن تا محصول نهایی فولادی را در یک منطقه در اختیار دارد که چنین ویژگی برای رسیدن به تکمیل زنجیره فولاد در منطقه گل گهر، از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اظهارکرد: با توجه به اینکه این رویداد در شهرستان سیرجان و در نزدیکی منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار می‌شود، از آن به عنوان یکی از تخصصی‎ترین گردهمایی تولیدکنندگان، تامین کنندگان، بازرگانان و متخصصان زنجیره آهن و فولاد ایران نام برده می‌شود از همین رو شرکت گل گهر، واپسین دستاوردها و افتخارات خود را در حوزه بومی‌سازی و مسئولیت اجتماعی به نمایش خواهد گذاشت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه موجب آشنایی بیش از پیش مردم و مسئولان شهرستان سیرجان و استان کرمان با فعالیت‌ها و اثرات مثبت مجموعه گل‌گهر شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها