|
کدخبر: 55899

اقدامات ایمیدرو برای مقابله با تحریم

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: گام های اولیه در این سازمان برای مقابله با تحریم برداشته شده است.

گسترش نیوز - خداداد غریب پور در نشست شورای معاونان ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: ایمیدرو با اقدامات و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای امنیت کشور، شرکت‌های موثر در تامین ارز، بانک مرکزی و گمرک، پیشتاز مقابله با تحریم شده است که جا دارد از این نهادها قدردانی کنم.

gharibpourrrr.jpg

وی با اشاره به صادرات بیش از ۹ میلیارد دلاری بخش معدن و صنایع معدنی طی سال گذشته، تصریح کرد: برای تامین ارز صادرات، تمرکز ما بر صادرات فولاد و نیز صنایع فلزی نظیر مس است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ارز ما در سامانه و به روش تهاتری عرضه می‌شود و با این ارز، کالا تهاتر می‌شود. درحال‌حاضر، شرکت‌های مس، فولاد خوزستان، گل گهر و چادرملو برای تامین ارز و قطعه همکاری می‌کنند.

انعقاد ۱۰ میلیارد دلار تفاهمنامه

غریب پور با بیان اینکه اکنون ۱۰ میلیارد دلار تفاهمنامه همکاری امضا کرده ایم، تصریح کرد: از این میزان، ۱.۵ میلیارد دلار به قرار داد منتهی شده و تاکنون حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان پول جابه‌جا شده است.

وی افزود: ایمیدرو در خرید و فروش محصولات شرکت‌ها دخالتی ندارد و تنها نقش هماهنگی و نظارتی را بر عهده دارد. وی تاکید کرد: ایمیدرو همچنین ارتباط با بانک مرکزی را تسهیل کرده تا تعهدات ارزی از شرکت‌ها برداشته شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه اعتماد به همکاران، پویایی سازمان را در پی دارد، خاطرنشان کرد: عملکرد همکاران و همچنین اعتماد این سازمان به سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، سبب انتصاب آنها به مسئولیت‌های جدید شده است.

وی با ابراز تشکر از تقی زاده مدیرعامل سابق شرکت گل گهر، ادامه داد: افتخار ما این است که افراد با تجربه و زبده، مدیریت واحد‌های بزرگ معدنی نظیر گل گهر و صنایع مس را عهده دار شده‌اند. از سوی دیگر این سازمان از تجارب افرادی همچون تقی زاده استفاده می‌کند.

غریب پور یادآور شد: اولویت نخست ما حفظ تولید است و در مرحله بعد، توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است. وی گفت: اقدامات قابل توجهی همچون احیای معادن کوچک، اکتشافات و سرمایه گذاری‌های جدید در ایمیدرو در حال انجام است.

احیای منابع انسانی سازمانی

جمشید ملارحمان، مدیرعامل شرکت گل گهر در این نشست گفت: حمایت سازمان از مدیران جدید شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انتخاب‌های آقای غریب پور برای مسئولیت‌های جدید، نشان دهنده حسن نظر و درایت و تدبیر وی است و حاکی از این است که منابع انسانی احیا‌کننده سازمان‌ها به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: از تلاش‌های آقای تقی زاده در گل گهر که این مجموعه را با شرایط اقتصادی مطلوب و شاخص‌های بورسی مثبت تحویل داد، تشکر می‌کنم.

تولید ۴۰۰ هزار تن مس تا ۳ سال آینده

اردشیر سعدمحمدی در این نشست نیز با ابراز تشکر حمایت‌های رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: همه تلاش خود را طی ۳ سال آینده بر افزایش تولید کنسانتره مس به ۴۰۰ هزار تن به کار خواهیم بست.

وی افزود: در این مدت، ظرفیت تولید نیز به بیش از ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید. در این نشست، ملارحمان (مدیرعامل شرکت گل گهر)، سعدمحمدی (مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس)، آقاجانلو (سرپرست طرح‌های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو)، طاهر زاده (قائم مقام شرکت گل گهر) و عسگری زاده (مشاور اجرایی گل گهر) تکریم و امید امامی (سرپرست مدیریت معادن ایمیدرو)، خرم (مدیر امور مالی ایمیدرو)، مولوی (سرپرست امور مجامع ایمیدرو) و کامران داستانی (مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و صنایع معدنی) برای مسئولیت‌های جدید معرفی شدند.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها