|
کدخبر: 50144

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با گسترش‌‌نیوز مطرح کرد؛

STONE 2019؛ فرصتی برای توسعه صادرات

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های داخلی و خارجی به همراه محصولات و قابلیت‌های خود در یک مجموعه جمع می‌شود و افراد و گروه‌ها به راحتی به بخش‌های مختلف صنایع سنگ دسترسی‌ پیدا می‌کنند و از آخرین دستاورد‌ها و نوآوری‌های شرکت‌ها بازدید به عمل می‌آورند.

گسترش‌‌نیوز: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان (2019 STONE) در ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۹۸ در اصفهان به عنوان قطب سنگ ایران برگزار خواهد شد.

201711109066995107.jpg

2019 STONE در فضای مفیدی به وسعت ۸ هزار مترمربع به صورت سرپوشیده و روباز در محل دائمی نمایشگاه‌‌های شهر اصفهان در محلی موسوم به پل شهرستان برگزار می‌‌شود. تاکنون ۱۰۰ شرکت معدنی، فرآوری، صادر‌‌کننده و وارد‌‌کننده سنگ تزئینی و ماشین‌آلات وابسته برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌‌‌اند که پیش‌‌بینی می‌‌شود تا زمان برگزاری به ۱۵۰ شرکت برسد.

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ارتباط با وضعیت سنگ کشور در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: سنگ‌ها انواع مختلفی دارد. سنگ ساختمانی، آهن، گرانیت، تزئینی از جمله سنگ‌های مختلفی است که در صنعت سنگ کشور وجود دارد. این سنگ‌‌ها هر کدام کاربری خاص خود را در صنایع صنایع خاصی دارند و گفتن این موضوع که تمام سنگ‌ها به یک مدل صادر شوند سخن درستی نیست.

وی با اشاره به اهمیت موضوع صادرات در سنگ آهن افزود: طبیعی است اگر بخواهیم سنگ آهن را صادر کنیم صورت خوشی ندارد و قطعا به نفع کشور نیست و تنها بعد از فرآوری باید صادر شود. البته ما در صنعت سنگ و فرآوری به پیشرفت‌های زیادی رسیده‌ایم و بعد از این نیز خام‌فروشی معنایی ندارد.

وی با بیان این موضوع که نمایشگاه‌ بین‌المللی سنگ تاثیر بسزایی در صنایع کشور دارد، گفت: صاحبان صنایع سنگ ساختمانی، آشپزخانه، زینتی و انواع سنگ‌های دیگر در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را عرضه می‌کنند. شرکت‌های داخلی و خارجی به همراه محصولات و قابلیت‌های خود در یک مجموعه جمع می‌شود و افراد و گروه‌ها به راحتی به بخش‌های مختلف صنایع سنگ دسترسی‌ پیدا می‌کنند و از آخرین دستاورد‌ها و نوآوری‌های شرکت‌ها بازدید به عمل می‌آورند

وی با بیان این موضوع که نمایشگاه‌هایی با موضوع سنگ می‌تواند به صادرات کمک کند، گفت: پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان (2019 STONE) به ما کمک کند تا از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف در صنایع استفاده کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها