|
کدخبر: 50110

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز مطرح کرد؛

دولت در بورس دخالت نکند

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن گفت: نمایشگاه بین‌المللی محل مناسبی برای عرضه توانمندی‌ها، محصولات و موفقیت‌هاست. اگر مجموعه بخش صنایع معدنی ما بتوانند آنچه را که در توان دارد را به نمایش بگذارند، قطعا این نمایشگاه بر آینده صنایع کشور تاثیر گذار است.

گسترش نیوز: نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه تهران برای ۱۲ سال پیاپی ۲ تا ۵ اردیبهشت ۹۸در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. صاحبان شرکت‌های بیمه، شرکت‌های بورس، صاحبان سرمایه از جمله مهم‌ترین شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌بین‌المللی بورس، بانک و بیمه هستند.

داریوش اسماعیلی، نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سروستان در ارتباط با تاثیر بورس بر معادن و صنایع معدنی در گفت‌و گو با گسترش‌نیوز گفت: دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی بورس، بانک و بیمه به شکل کلی بر معادن و صنایع معدنی کشور تاثیر‌گذار است اما میزان این تاثیر، بستگی به برنامه‌ای دارد که توسط صاحبان این صنایع برای به نمایش‌ گذاشتن توانمندی‌ها و محصولات در عرصه‌های مختلف دارد.

وی در ادامه گفت: قطعا نمایشگاه‌ بین‌المللی محل مناسبی برای عرضه توانمندی‌ها و محصولات و موفقیت‌هاست. اگر مجموعه بخش صنایع معدنی ما بتوانند آنچه را که در توان دارد را به نمایش بگذارند، قطعا بر آینده صنایع کشور تاثیر گذار است.

daryoshesmaili23.jpg

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که تحریم‌ها چه تاثیری بر صنایع معدنی دارد، گفت: این‌که گفته‌ می‌شود تحریم‌ها بی‌تاثیر است، سخن درستی نیست، اما تجربه سال ۹۷ به ما نشان داد که بخش صنایع معدنی ‌ما می‌تواند کمترین تاثیر را بپذیرد.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز مطرح کرد؛ فرهنگ‌سازی بازار سرمایه، نقش اصلی فاینکس

اسماعیلی افزود: در سال ۹۷ صادرات مواد معدنی، به خصوص مواد معدنی فرآوری شده، رشد خوبی داشته است. این رشد نشان می‌دهد ما توانایی پیشرفت داریم اما نکته مهم این است که مدیران ما باید در رسیدن به این اهداف همت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا منظور شما این است که بخش بزرگی از پیشرفت در زمینه معدن و صنایع معدنی به دولت و عملکرد دولت بستگی دارد، گفت: صد درصد این گونه است.

بیشتر بخوانید:

شعار نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۹؛ مشارکت بیشتر، اقتصاد بهتر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که حتی برخی معادن طلا نیز به بخش بخش خصوصی واگذار شده است، آیا نباید از بخش خصوصی توقع برای تاثیر‌گذاری برای حرکت به سمت پیشرفت داشته باشیم، گفت:بخش خصوصی به عنوان فعالان بخش اقتصادی کشور که بار اصلی بر دوش آن‌هاست و می‌توانند میدان دار اصلی باشند مسئولیت‌های خود را انجام می‌دهند. مسئولان هم به خصوص مسئولان دولتی نیز باید زمینه فعالیت را برای صاحبان صنایع بخش خصوصی فراهم کنند و در یک رابطه دو سویه مشکلات بخش صنایع را حل کند و زمینه فعالیت بهتر را برای این بخش فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه فاینکس ۲۰۱۹ مطرح کرد؛

اتصال بورس ایران به بازارهای بین‌المللی آرزوست

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه بورس مواد معدنی موفق عمل کرده ایم، گفت: وظیفه اصلی بخش دولتی ریل‌گذاری برای فعالیت بهتر بخش خصوصی است،با توجه به این که مدت کوتاهی است که در بورس مواد معدنی فعال هستیم، عملکرد بورس نسبتا موفقیت آمیز است و قطعا می‌تواند بهتر از این باشد.

نماینده سروستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید به معنای واقعی به بورس عمل کنیم به این معنی که اگر بورس مواد معدنی را داریم، نباید دولت به قیمت‌گذاری ورود پیدا کند. این موضوع خیلی با طبیعت بورس سازگار نیست.

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت به عنوان حامی رسانه‌ای فاینکس ۲۰۱۹ انتشار دهنده اخبار این رویداد بین‌المللی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها