|
کدخبر: 49713

تخصیص اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان در حاشیه بازدید استاندار از دریاچه ارومیه گفت: با افتتاح طرح‌های در حال احداث این شرکت تا سال ۱۴۰۰ هر ساله ۱۰۵ میلیون متر مکعب در سال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.

گسترش‌نیوز: مهندس اکبری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه که استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ورئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه حضور داشتند گفت: با تخصیص اعتبارات سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۴۶۸ میلیارد ریال، تصفیه خانه فاضلاب گلمان آماده افتتاح و بهره‌برداری گردیده است.

وی ادامه داد: در صورت تخصیص ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۸ از محل اعتبارات احیا دریاچه ارومیه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه نیز تاپایان شهریورماه سال ۱۳۹۸ قابل افتتاح وبهره‌برداری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان بابیان اینکه فاز اول خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه نیز به طول ۷ کیلومتر به اتمام رسیده افزود: با درنظر گرفتن اعتبار سال ۹۷وتخصیص اعتبار لازم به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ مابقی خط انتقال به طول ۴ کیلومتر تا پایان شهریورماه ۹۸ به اتمام می‌رسد.

وی میزان اعتبارات لازم برای افتتاح طرح‌های شرکت ابفای شهری استان را ۴هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: : این شرکت در راستای تصمیمات دولت تدبیر وامید در خصوص احیای دریاچه ارومیه، در شهرهای حوزه آبریز دریاچه ارومیه با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال احداث شبکه جمع آوری فاضلاب فرعی و اصلی به طول ۱ هزار و ۱۰۰ کیلومتر، احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب به ظرفیت ۱۱۵ هزار ۵۶۳ متر مکعب درشبانه روز واحداث ۳۰ ایستگاه پمپاژ را دستور کار خود قرار داده است.

مهندس اکبری عنوان کرد: از میزان اعتبار اختصاص یافته برای احیای دریاچه ارومیه یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال دریافت شده و در این راستا ۳۰۰ کیلومتر شبکه فرعی، اصلی و خط انتقال، ۶ واحد ایستگاه پمپاژ وافزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب به میزان ۶ هزار و ۴۰۰متر مکعب در شبانه روز اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری تصریح کرد: همچنین تصفیه خانه فاضلاب نقده نیز از محل اعتبارات ستاد احیاءدریاچه ارومیه در حال بهره‌برداری بوده و با درنظر گرفتن پساب سایر تصفیه خانه‌های در مدار از جمله مدول اول و دوم فاضلاب ارومیه، مهاباد، میاندوآب، سلماس وبوکان در حدود ۶۰ میلیون متر مکعب پساب از طریق خطوط یا رودخانه‌ها به پیکره دریاچه هدایت می‌شود.

ارسال نظر