|
کدخبر: 43772

پور ابراهیمی در افتتاحیه نمایشگاه ۲۰۱۹ SIMEX :

روند نرخ ارز، کاهشی خواهد بود

پور ابراهیمی گفت: روند نرخ ارز، کاهشی خواهد بود و با به ثبات رسیدن نرخ ارز می‌توان برای سال ۹۸ برنامه ریخت.

گسترش‌نیوز: نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین فولاد، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته با هدف تولید اقتصادی، ارتقاء کیفیت، توسعه زنجیره ارزش از امروز ۲۶ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق (کرمان) با حضور مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صمت استان کرمان، حجت الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون و صاحبان تجهیزات و صنایع معدنی، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی٬ مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان دقایقی پیش افتتاح شد و تا تا ۲۸ دی ماه دایر است.

porebrahimimajles2345.jpg

پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین فولاد، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته با تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه تامین فولاد گفت: کرمان ظرفیت تولید و تکمیل زنجیره ارزش فولاد را در دستور قرار داده است. تا دوسال آینده مهم‌ترین موضوع و مهم‌ترین حلقه فولاد، یعنی آب حل می‌شود و پروژه انتقال آب از خلیج‌فارس با ۶۵ درصد رشد فیزیکی روبه‌رو است و بیشترین مشکل ما رفع تعارض به طول ۴۰۰ کیلومتر بود که حل شده و این سرآعاز تحولات استان کرمان خواهد بود.

دومین خط انتقال آب در حال اتمام است و استان‌های دیگری غیر از استان هرمزگان، کرمان و یزد هم از این آب برخوردار خواهند شد.

پورابراهیمی در ادامه گفت: یک خبر خوب و آن اینکه یک مصوبه یک میلیارد دلاری از سوی مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته بود، مهم‌ترین پیشنهاد ما در اخرین جلسه این بود که از انجا که ۲۰ درصد بیشتر از این اعتبار جذب نشده و به دلیل عدم جذب همین منابع (که با تعییر نرخ ارز تا پایان سال هم امکان جذبش نیست). پیشنهاد دادم که بخشی‌ از آن برای سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی اختصاص یابد.

پورابراهیمی افزود: افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و افزایش سرمایه بانک‌های خصوصی را پیشنهاد دادیم در صورت سه برابر کردن سرمایه بانک‌ها قدرت وام دهی آنها به اندازه سال ۹۶ خواهد بود تا از منابع تسهیل ارز تامین شود. البته این برای دولت نباید یک رویه شود تا به این روش نیازهای بودجه‌ای خود را با افزایش نرخ ارز تامین کند.

پور ابراهیمی در آخر خاطر نشان کرد: روند نرخ ارز، کاهشی خواهد بود و با به ثبات رسیدن نرخ ارز می‌توان برای سال ۹۸ برنامه ریخت.

پایگاه خبری گسترش‌نیوز ، موسسه مطبوعاتی صمت، روزنامه روزگار معدن حمایت رسانه‌ای این رویداد را بر عهده‌دارند. ویژه‌نامه تخصصی نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تأمین فولاد ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته امروز در ۳۲ صفحه به‌صورت سراسری در بین بازدیدکنندگان و غرفه داران این رویداد معدنی توزیع می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها