|
کدخبر: 43013

در دیدار روسای سازمان نظام مهندسی معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی مطرح شد:

راهکارهای شکوفایی ظرفیت‌های معدنی در آذربایجان شرقی

در دیدار روسای سازمان نظام مهندسی معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی با بررسی مشکلات سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی بر جذب نقدینگی و سرمایه‌گذاران به بخش معدن و صنایع معدنی تاکید شد.

گسترش نیوز - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با حضور در سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی و دیدار و گفت‌وگو با رئیس و اعضای هیات مدیره این سازمان، از نزدیک در جریان اقدامات، مشکلات و نیازهای این سازمان در حوزه‌های مختلف از جمله تامین مکان و منابع مالی، قرار گرفت.

در این جلسه با بررسی موارد مذکور، راهکارهای مختلفی برای حل آنها، پیشنهاد و مورد بررسی قرار گرفت.

ظرفیت‌های بالای معدنی در آذربایجان شرقی

داریوش اسماعیلی در این جلسه با اشاره به منابع معدنی استان آذربایجان شرقی، اظهارکرد:

استان آذربایجان شرقی در بخش معدن استعداد و ظرفیت بالایی دارد و در این رابطه می‌توان به مجموعه سونگون به عنوان نگین مس ایران اشاره داشت و از طرف دیگر این استان در بخش طلا نیز در کنار استان‌های کردستان و خراسان، ظرفیت بالایی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد:

برای استفاده از این ظرفیت‌ها و استعدادها می‌توان از سازمان نظام مهندسی معدن که حدود ۳۰۰۰ نفر عضو دارد نهایت استفاده را نمود.

از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر پروانه اشتغال گرفتند که آموزش و سازمان‌دهی شدند و می‌توانند در حوزه زمین‌شناسی و معدن بسیار موثر باشند.

اقتصاد، پاشنه آشیل کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ادامه به اوضاع اقتصادی کشور پرداخت و اظهارکرد:

با توجه به اینکه درحال‌حاضر، حوزه اقتصادی به پاشنه آشیلی برای بخش‌های مختلف کشور تبدیل شده است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر تقویت و رفع مشکلات آن تاکید دارند، همه باید تا آنجا که می‌توانیم برای رونق اقتصادی کشور تلاش کنیم.

ضربه نقدینگی به اقتصاد

داریوش اسماعیلی با اشاره به چالش نقدینگی در کشور، گفت: متاسفانه درحال‌حاضر نقدینگی بیداد می‌کند و بیش از ۱۷۰۰ میلیارد نقدینگی در کشور وجود دارد و روزانه هزار میلیارد نیز به آن اضافه می‌شود و درواقع همین نقدینگی است که به وضعیت اقتصادی کشور ضربه می‌زند.

جذب نقدینگی به بخش معدن

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ادامه، تصریح کرد: با توجه به وضع مذکور و همانطور که رهبر معظم انقلاب صراحتا فرمودند معدن می‌تواند جای نفت را بگیرد و باید برای تحقق این مهم تلاش کرد.

وی اضافه کرد: اما درحال‌حاضر نکته مهمی که وجود دارد همین نقدینگی سرگردان است که به هر بخشی وارد شود، ویرانه‌ای بیشتر از خود بجای نمی‌گذارد و به اعتقاد بنده یکی از بهترین‌ راه‌های جذب این نقدینگی، بخش معدن و صنایع معدنی می‌باشد.

جذب سرمایه‌گذاران به بخش معدن

اسماعیلی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم بخش معدن و صنایع معدنی فعال و تقویت شود باید زمینه‌های آن را فراهم کنیم، تصریح کرد:

در این راستا، ما زمانی می‌توانیم سرمایه‌گذاران را به حوزه معدن و صنایع معدنی جذب کنیم که سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این بخش احساس منفعت کند.

صیانت از منابع معدنی

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در پایان به حفاظت از منابع معدنی اشاره و اظهارکرد:

بنده در تمام سخنرانی‌های خود بارها بر صیانت از منابع معدنی به عنوان یکی از منابع خدادادی و تجدیدناپذیر که از اولویت‌های اصلی ما نیز محسوب می‌شود، تاکید کردم و برای این اقدام مهم نیز سازمان نظام مهندسی معدن و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی که در این سازمان وجود دارد می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها