|
کدخبر: 37240

چرخ «روزگار معدن» برای اهلش بچرخد

مهدی کرباسیان - رئیس هیات عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

Karbasian.jpg

گسترش‌نیوز: تا ۴-۵ سال گذشته، بخش معدن و صنایع معدنی چندان شناخته شده نبود و در اقتصاد ملی تعریف نمی‌شد اما با مطرح شدن موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، یکی از زمینه‌های تحقق آن، توسعه بخش معدن و صنایع معدنی بود که دارای مزیت‌های درون‌گرایی (وجود مواد اولیه کافی در کشور) و برون‌گرایی (امکان صادرات) بود و نیاز به معرفی و شناخت این بخش را دوچندان می‌کرد.

صادقانه عرض می‌کنم که نقش رسانه‌ها را در شناساندن جایگاه معدن به مردم، مسئولان و تصمیم‌گیرندگان بسیار موثر می‌دانم و همیشه قدردان رسانه‌ها در کمک به معرفی این بخش بوده و هستم. گاه مباحثی مانند ارز، تجارت و اقتصاد برای مردم ملموس است چون بالا رفتن قیمت‌ها در معیشت مردم تاثیر دارد اما در بخش معدن و صنایع معدنی کسی علاقه‌مند به دنبال کردن مسائلی مانند گران شدن سنگ آهن نیست چون برای‌شان ملموس نیست و این موضوع، کار خبرنگاران این حوزه را سخت‌تر و مسئولیت‌شان را خطیرتر می‌کند. خبرنگاران، نقش اساسی در مجموعه معدن و صنایع معدنی و بازتاب مشکلات این بخش در چند سال گذشته ایفا کردند؛ جدا از سختی‌هایی که برای کار خبرنگاری در جهان تعریف می‌کنند، سختی‌های کار خبرنگاران جداگانه است زیرا نقش‌شان در سلامت و شفافیت اقتصادی و مبارزه با فساد، اساسی و در توسعه کشور و آگاهی‌رسانی به دولت موثر است. البته خبرنگاران جزو کسانی هستند که خودشان سختی کارشان را لمس نمی‌کنند اما گاهی تصمیم‌گیری را برای مسئولان آسان می‌کنند یا حتی آن را متوقف می‌کنند.

تا ۵ سال گذشته در سرزمین ما و در تاریخ مطبوعات و همچنین صنایع بزرگ، معادن و صنایع معدنی، هیچگونه رسانه مستقل و تاثیرگذاری وجود نداشت. در این ۵سال بسیاری از صفحات مطبوعات به موضوع معادن و صنایع معدنی اختصاص یافت. روزنامه صمت با اختصاص صفحات ویژه گسترش معدن، تاثیرگذاری بسیار مطلوبی داشت. شروع به کار چندین مجله و سایت خبری، نشان از توجه رسانه‌ها و مردم به موضوع معادن و صنایع معدنی دارد و حالا شنیدن تولد یک روزنامه ویژه بخش معدن و صنایع معدنی، خبر خوب و مسرت‌بخشی برای این حوزه و دست‌اندرکاران و مسئولان آن به شمار می‌رود.امیدواریم پای گردانندگان این روزنامه تخصصی در این راه استوار و قلم‌شان بی‌خطا باشد و چرخ روزنامه «روزگار معدن» به عنوان نخستین روزنامه تخصصی معدن و صنایع معدنی برای اهلش بچرخد. من وظیفه دارم به همه خانواده معادن و صنایع معدنی توصیه کنم که از ارتباط با رسانه‌ها و ارائه گزارش کار به افکار عمومی غفلت نکنند و امیدوارم «روزگار معدن» روزگار خوب دست‌اندرکاران معادن کشور باشد.

همچنین یک بار دیگر از نقش خبرنگاران در توسعه و سلامت اقتصادی و شناساندن جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد ملی و بین مسئولان و تصمیم‌گیرندگان کشور در سال‌های اخیر، صادقانه تشکر می‌کنم.

ارسال نظر