|
کدخبر: 34879

افزایش ۲۰درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن

میزان تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت‌های بزرگ معدنی طی ۳ ماهه نخست امسال، ۲۰ افزایش یافت. در این مدت تولید دانه بندی سنگ آهن نیز ۲۲درصد افزایش پیدا کرد.

گسترش‌نیوز: به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان خرداد، ۱۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۵۱۲ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۹ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۷۴۶ تن بود که حاکی از افزایش ۲۰ درصدی تولید این محصول است.

MagnetiteIronOre.jpg

از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۴ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۰۶ تن، «چادرملو» ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۶۵۰ تن، «سنگ آهن مرکزی» یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۳۴۷ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۶۰۸ تن، «گهر زمین» یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۳۷ تن، «اُپال پارسیان سنگان» ۶۵۹ هزار و ۳۹۲ تن و «جلال آباد» ۱۶۸ هزار و ۱۷۲ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

افزایش ۲۲ درصدی تولید دانه‌بندی

بنا به این گزارش، ۵ شرکت بزرگ معدنی طی ۳ ماه نخست امسال، یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۱۱۱ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۴۹۲ تن)، ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

از این میزان، شرکت سنگ آهن سنگان «۶۰۱ هزار و ۶۶۳ تن»، سنگ آهن مرکزی «۴۰۳ هزار و ۶۸۰ تن»، فلات مرکزی «۲۵۹ هزار و ۹۶۴ تن»، چادرملو ۱۱۹ هزار و ۶۶۴ تن و میشدوان «۵۱ هزار و ۱۴۰ تن» تولید کرده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها