|
کدخبر: 33879

۲ هزار واحد مسکونی در منطقه محروم سنگان احداث می شود

توافق‌‎نامه احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای ۱۲ هزار خانوار محروم در منطقه معدنی سنگان، بین سازمان ملی زمین و مسکن و ایمیدرو به امضا رسید.

گسترش نیوز: این توافق‌‎نامه که بین مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو و حمیدرضا عظیمیان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن امضا شد، حاصل تلاش یک ساله دو سازمان مذکور به منظور حل مشکل مسکن ۱۲ هزار خانوار محروم در منطقه سنگان بوده است.

۵۰ هکتار در نظر گرفته شده در این منطقه، در قالب قرارداد اجاره بلندمدت (۹۹ ساله)، به منظور احداث و واگذاری واحدها به افراد واجد شرایط آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. در این واگذاری‌ها سرمایه‌ مجری صرف ساخت‌وساز پروژه می‌شود و زمینی در این پروژه‌ها خریداری نمی‌شود. هم اکنون اراضی فاز اول در شهرستان خواف آماده واگذاری هستند.

karbasin.jpg

برپایه این توافق، ایمیدرو در احداث حداقل ۲ هزار واحد مسکونی برای پرسنل فعال در پهنه صنعتی- معدنی سنگان به ویژه متخصصان و خانواده‌های آنها مشارکت خواهد کرد.

احداث واحدهای صنایع معدنی جدید در منطقه صنعتی خواف- سنگان در جوار معدن و سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران در شرایطی است که این منطقه با مشکلاتی همچون کم رونقی آبادی ها، تخلیه تدریجی منطقه از نیروی انسانی سنتی در گذشته و نبود برنامه‌ریزی مدون برای به کارگیری نیروهای کارآمد و متخصص مواجه است.

در این بین، با گسترش بهره‌برداری از معادن و احداث صنایع معدنی در این منطقه، نیاز به ایجاد زیرساخت‌های لازم دارد که متاسفانه قرارگیری در محیط خشک و کم آب، سرمایه گذاری‌های این منطقه را با چالش مواجه کرده است.

بنابر این گزارش، حفظ تعادل و موازنه بین فعالیت‌های معدنی، صنعتی و خدماتی و نیز ایجاد سکونتگاه‌های آتی در منطقه و توسعه پایدار، مستلزم داشتن رویکرد و برنامه یکپارچه و منسجمی است.

با در نظر گرفتن این رویه، سرمایه‌گذاری در زنجیره فولاد نظیر کنسانتره و گندله منطقه، در راستای تحول و تکامل منطقه خواف- سنگان استفاده مناسبی صورت خواهد گرفت و توافقنامه مذکور در این راستا به امضای دو طرف رسیده است.

گفتنی است، مدت زمان اجرای توافقنامه یاد شده، براساس ماده ۷ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ۳ سال است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها