|
کدخبر: 19202

شناسایی ۹۸کیلومتر از نقاط پرحادثه جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برای ارتقای سطح ایمنی محورهای جنوب استان و با توجه به پر تصادف بودن این محورها، طی ماه‌های تازه گذشته ۹۸ کیلومتر از نقاط پرحادثه جنوب استان شناسایی و برای کاهش تلفات جانی با سه خط ممتد زرد خط‌کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، به نقل از اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، ایوب کرد افزود: برای ارتقای ایمنی و حفظ سلامت مسافران نصب و سامان‌دهی گارد ریل در محورهای شریانی جنوب استان به طول پنج کیلومتر انجام شد که در این راستا اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال به آن اختصاص یافت.

وی در ادامه اظهار کرد: بااین‌وجود افزایش ضریب ایمنی و رساندن معابر بین‌شهری در حوزه جنوب استان به استاندارد‌های ایمنی نیازمند اعتبار است که باید تأمین شود.

کرد گفت: برابر دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی مبنی بر این‌که در جاده‌های دوطرفه باید آکس وسط جاده با رنگ زرد و دو خط کنار با رنگ سفید مشخص شود، این قانون برای اولین بار در استان به‌صورت پایلوت در محور چابهار - کنارک - بندر پزم به طول ۶۳ کیلومتر اجرا شد و بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده توانسته است در کاهش تلفات تأثیر چشمگیری داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از معضلات و مشکلات جنوب استان تخریب و سرقت علائم ایمنی است، به‌گونه‌ای که تنها طی هفت ماه بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تخریب و سرقت علائم در جاده‌‌های جنوب استان رخ داد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان گفت: در محدوده این اداره بیش از ۱۲ هزار کیلومتر راه وجود دارد که هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن را راه‌های اصلی، هزار و ۳۰۰ کیلومتر را راه‌های فرعی و هشت هزار و ۳۰۰ کیلومتر را راه‌های روستایی تشکیل داده و با توجه به ضعف زیرساخت‌ها در استان متأسفانه ۱۴محور اصلی هنوز بدون زیرساخت‌های فنی برای تأمین ایمنی است.

کرد بابیان این‌که از هشت هزار کیلومتر راه روستایی جنوب استان فقط سه هزار کیلومتر آن آسفالت است، افزود: قرار گرفتن استان در مسیر توسعه و افزایش ترانزیت کشورهای همسایه از محورهای استان بهبود محورهای مواصلاتی در جنوب اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل احداث ۱۷ پل روگذر در این مسیرها هدف‌گذاری شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها