|
کدخبر: 9234

انتخاب پوستر یک هنرمند ایرانی برای روز جهانی استاندارد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان ملی استاندارد گفت: انتخاب طرح پوستر یکی از هنرمندان ایرانی برای نخستین بار، به عنوان پوستر روز جهانی استاندارد سال ۲۰۱۷ افتخاری ارزشمند در سطح بین‌الملل است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، نیره پیروزبخت با اعلام این مطلب افزود: این سازمان طی یک سال گذشته موفقیت‌های ارزشمندی در داخل و همچنین عرصه‌های بین‌المللی کسب کرده است.

وی با اشاره به رویکـرد دولت یازدهم در تعاملات بین‌المللی که به‌تدریج بستـر همکـاری با سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای دوست را فراهم کرده، خاطرنشان کرد: ماهیـت فعالیت‌ها و اهداف سازمـان ملی استاندارد ایران به گونه‌ای است که باید گام‌های توسعه‌ای خویش را همگام با توسعه دانش و فناوری در عرصه جهانی هماهنگ کند، در غیر این صورت نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات مردم بطور عام و تولید کنندگان، صادر‌کنندگان و وارد‌کنندگان بطور خاص باشد.

پیروزبخت، دنیای امروز را جهان ارتباطات، هم افزایی و اشتراک گذاشتن دانش، فناوری و ظرفیت‌های اقتصادی برشمرد و تاکید کرد: برای توسعه همه جانبه لازم است به ارتقای جایگاه و نقش فرا ملیتی خود در جهان واقف باشیم.

وی درباره انتخاب پوستر روز جهانی استاندارد، گفت: سال‌هاست که پوستر روز جهانی استاندارد در یک رقابت جهانی انتخاب می‌شود، اما تاکنون زمینه حضور هنرمندان ایرانی در این رقابت جهانی فراهم نشده بود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: به اهتمام دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان ملی استاندارد، امسال فراخوان این رقابت در ایران منتشر و اطلاع رسانی شد و این رقابت در داخل کشور هم شکل گرفت.

وی ادامه داد: هر چند این برای نخستین بار بود که چنین فراخوانی در ایران منتشر شد، اما با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شد و بیش از ۶۰ اثر به دبیرخانه رسید که پس از داوری آثار ۲۲ طرح واجد شرایط شرکت در رقابت جهانی انتخاب و برای شرکت در رقابت جهانی به سازمان بین‌المللی استاندارد ارسال شد.

پیروزبخت با اشاره به فرآیند انتخاب پوستر روز جهانی استاندارد از سوی مجامع بین‌المللی، تصریح کرد: براساس قواعد اعلام شده از سوی سازمان‌های برگزار‌کننده یعنی سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO)، اتحادیه بین الملی مخابرات (ITU) و کمیسیون بین‌المللی برق و الکترونیک (IEC) قرار بود ۱۰ اثر از هنرمندان سراسر جهان انتخاب و در معرض رای عموم گذاشته شود.

وی گفت: موفقیت نخست این گونه حاصل شد که از میان ۱۰ اثری که به رقابت نهایی راه یافتند پنج اثر از سه هنرمند ایرانی انتخاب و در معرض رای عموم قرار گرفتند و در نهایت اثر «رضا رحیمیان» طراح ایرانی به عنوان پوستر برگزیده روز جهانی استاندارد ۲۰۱۷ انتخاب و معرفی شد که جا دارد از این فرصت استفاده کرده و این موفقیت را به هنرمند کشومان تبریک بگویم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها