|
کدخبر: 91868

گزارش گسترش نیوز از عملکرد فولاد خوزستان در سال ۹۸:

فولادساز داخلی که حریف رقبای خارجی شد

ارزیابی عملکرد فولاد خوزستان در سال ۹۸ حاکی از تولید ۹ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۶۴۱ تن محصول از ابتدای سال مالی ۹۸ تا پایان اسفندماه بوده است.

گسترش نیوز: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که شرکت فولاد خوزستان در سال ۹۸، موفق به تحقق فروش ۱۵ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومانی شده است که نسبت به سال ۹۷، رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد. فولاد خوزستان در اسفند ۹۸، بالاترین فروش ماهانه خود در تاریخ این شرکت را ثبت کرد؛ گسترش نیوز در گزارشی عملکرد آماری شرکت فولاد خوزستان را در سال ۹۸ بررسی کرده است که در ادامه می‌توانید این گزارش را بخوانید.

در اسفندماه ۹۸، فولاد خوزستان ۱۷۶۳ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به ماه مشابه سال قبل و بهمن ۹۸، به ترتیب رشد ۳۸ و ۳۲ را نشان می‌دهد. این بالاترین فروش ماهانه "فخوز"، در تاریخ این شرکت است. در مجموع "فخوز" بهترین عملکرد فروشِ فصلی خود در سال ۹۸ را در فصل زمستان ثبت کرد و موفق به تحقق درآمد فروش ۴۵۱۲ میلیارد تومانی در این فصل شد.

foladkhozestan.jpg

همچنین در اسفند ۹۸، نرخ فروش بلوم و بیلت داخلی (شمش فولادی) شرکت فولاد خوزستان ۴۷۸۰ تومان به ازای هر کیلو بود که نسبت به نرخ میانگین سال ۹۸ (۳۸۵۹ تومان)، رشد حدوداً ۲۴ درصد را نشان می‌دهد. نرخ فروش بلوم و بیلت صادراتی فولاد خوزستان نیز در اسفند ۵۳۳۳ تومان به ازای هر کیلو بود که نسبت به میانگین سال ۹۸ (۴۱۹۱ تومان) رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

فولاد خوزستان در ابتدای سال ۹۸ پیش‌بینی تولید سال ۹۸ خود را دستیابی به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن شمش فولاد برشمرده بود که با گذشت نزدیک به ده ماه از سال، ۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تن آن محقق شد.

برای ارزیابی اجمالی وضعیت تولید بهترین شاخص رجوع به آمارهاست؛ بیشترین میزان تولید فولاد خوزستان به میزان ۱۲ هزار ۶۵۴ تن مربوط به ۱۴ آذرماه ۹۷ بود که با تلاش و همت فولاد مردان شکستن رکورد در سال ۹۸ در کمتر از دو ماه، سه مرتبه‌ تکرار شد. نخستین افزایش تولید در سال ۹۸، در تاریخ ۱۰ آذر ۹۸ با تولید روزانه ۱۲ هزار و ۶۸۹ تن رقم خورد. اما این رقم فوق‌ العاده برای فولاد مردان خوزستانی کافی نبود و ۶ دی‌ماه ۹۸ در فاصله‌ی کمتر از یک ماه، با تولید روزانه‌ ۱۲ هزار و ۷۲۳ تن، رکورد دیگری به ثبت رسید. در شرایطی که تحریم‌‌ها به اوج خود رسیده بود، با ثبت تولید روزانه ۱۲ هزار و ۹۹۰ تن در ۲۰ دی‌ ماه ۹۸، فولاد خوزستان برای سومین مرتبه به رکورد تولید دست یافت.

شرکت فولاد خوزستان با نماد «فخوز» در بورس تهران فعالیت می‌کند و در سال ۹۸ از نگاه سازمان بورس و اوراق بهادار در میان چهل شرکت برتر بورسی کشور قرار گرفت. در مجمع عمومی عادی سال ۹۷، سود سهام از میزان ۱۱۲۰ ریال به ازای هر سهم در سال ۹۶ به ۱۶۵۰ ریال در سال ۹۷ افزایش پیدا کرد که این میزان، رشد ۹۴ درصدی سود خالص را نشان می‌داد. در دوره عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه سال ۹۸ نیز حدود ۱۴ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال درآمد فروش محقق شده بود، که این رقم در مقایسه با درآمد فروش آن در دوره مشابه سال مالی۹۷ با رشد ۲۹ درصدی همراه شده است. همچنین قیمت سهام این شرکت در سال ۹۴ از ۲۴۴۰ ریال به ۱۱۰۰۰ ریال تاکنون رسیده است.

محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان در همایش تبیین اهداف سال ۹۸، که در تاریخ ۲۶ اسفند ۹۷ برگزار شد چشم‌انداز فولاد خوزستان را در سال ۹۸ تحول در تولید محصولات خاص، با کیفیت و متنوع خوانده بود و از صادرات ۷۳ درصد از محصولات خود به اقصی نقاط جهان دانسته بود که این سخنان بیانگر نقش مهم فولاد خوزستان در صادرات کشور است در چند سال اخیر صادرات محصولات فولاد خوزستان با هدف ارزآوری برای کشور و با نگاه اولویت تامین داخل، روند پایداری داشته است. نقشه استراتژی صادرات بر محورهای رضایت مشتری، تحویل به موقع و پایدار، ارائه محصولات و شرایط پرداخت رقابتی، کیفیت مطلوب و پاسخگویی و ارائه راهنمایی تجاری فنی پایه‌‌گذاری شده است. این رویکرد باعث افزایش رضایت مشتری و جلب نظر خریداران بین‌المللی شد. از نکات قابل توجه در فولاد خوزستان، تولید بیلت سفارشی است، به طوری که به مشتری امکان سفارش و تغییر در ترکیب بیلت تولیدی با توجه به نیاز خود را می‌دهد.

مهم‌ترین رقبای فولادسازان خوزستان در حوزه صادرات کشورهای (روسیه، اوکراین، چین) هستند. مرغوبیت کالا از یک سو، دسترسی به آب‌‌های آزاد و مصرف‌کنندگان حوزه خلیج فارس از سوی دیگر، باعث شده اقبال بازار به محصولات این شرکت، بیش از دیگر کشورهای تولیدکننده فولاد باشد. این شرکت توانست، از ابتدای سال ۹۸ برنامه‌ و هدف صادراتی خود را پوشش صدرصدی دهد. در ارزیابی شاخص درآمد و فروش، شرکت فولاد خوزستان در سال ۹۸ در طول هفت ماه ۸۸ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال محصول به فروش برساند که نسبت به دوره مشابه در سال۹۷، از افزایش ۶۳ درصدی برخوردار بوده است. این عملکرد مثبت در حوزه صادرات باعث شد این شرکت در سال ۹۸ به عنوان صادرکننده نمونه کشور معرفی گردد.

ارسال نظر