|
کدخبر: 90679

دستور تدوین بسته حمایت از صادرات ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهوری، دستور تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ را صادر کرد.

گسترش نیوز: "حمید زادبوم" رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، بر اساس این ابلاغ، دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت را مسوول تدوین بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۳۹۹ معرفی کرد.

زادبوم بر اساس این ابلاغ از مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی خواست؛ با استفاده از نظرات کارشناسی درون و برون سازمانی، توجه به تجربیات سال‌های گذشته، شرایط خاص تجارت بین‌الملل و نیز تحریم‌های بین‌المللی، نسبت به تدوین و ارائه آن در کارگروه توسعه صادرات، کارگروه برون‌گرایی اقتصاد و در نهایت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اقدام کند.

وی نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ به نام سال «جهش تولید» را با اهمیت دانست و این نامگذاری را نشانه توجه رهبر انقلاب اسلامی به مسائل اقتصادی و تجاری ارزیابی کرد و افزود: مسوولیت سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور دو چندان شد.

دبیر کارگروه توسعه صادرات، حمایت و تشویق صادرکنندگان را رکن اصلی بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 99 دانست و ابلاغ و تخصیص بودجه مشوق‌های صادراتی را شرط لازم برای اثر بخشی مفاد بسته حمایت از صادرات دانست.

رهبر انقلاب اسلامی با نام‌گذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید»، مسیر حرکت یک‌ساله‌ کشور را مشخص و خطاب به دست‌اندرکاران، تأکید کردند: باید با کار ۱۰ برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم محسوس باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در این پیام به ارزیابی میزان پیشرفت شعار رونق تولید پرداختند و با اشاره به گزارش‌های موثق از بازگشت به کار برخی کارخانه‌های راکد یا تعطیل و افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، گفتند: این گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ علاوه بر استقبال از شعار رونق تولید در عمل نیز از آن استقبال شد و با کار و تلاش دستگاه‌های مختلف، تولید تا حدودی به راه افتاد البته اثر آن در زندگی مردم محسوس نشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها