|
کدخبر: 86417

دستاوردی جدید در تولید ریل معدن

ذوب آهن اصفهان پس از صنعت ساختمان ،ایمنی معادن کشور را با تولید محصولات استاندارد تامین می کند

گسترش‌نیوز: ذوب آهن اصفهان پس از توليد انبوه و موفقيت آميز انواع ريل هاي مورد نياز راه آهن سراسری و شهری (مترو)، همزمان با دهه مبارك فجر، موفق به توليد ريل تیپ R18ویژه استفاده در معادن گرديد.

محمد امین یوسف زاده، مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر گفت: توليد ريل معدن تیپ R18 در راستاي برآورده كردن نياز معادن کشور، تنوع بخشي به سبد محصولات توليدي و توليد محصولات با ارزش افزوده بالاتر در دستور كار ذوب آهن اصفهان قرار گرفته است.

وی افزود: تولید اين ریل با بهره گیری از استانداردهاي معتبر اروپايي و منطبق با کلیه شرایط، مشخصات فني و درخواستي مشتري انجام پذیرفت و در پروسه توليد آن، تمامي مراحل کار از جمله ریخته گری شمش با مارک مورد نیاز در بخش فولادسازی، طراحي كاليبراسيون و هادی، تراش و آماده سازي غلتك ها و دیگر قطعات تکنولوژی خط توليد با تکیه بر توان و همت پرسنل سختكوش مهندسی نورد و سایر مدیریت های ذیربط کارخانه ذوب آهن صورت پذیرفت.

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با اشاره به این که کلیه مراحل طراحی و تولید این محصول منطبق با الزامات استانداردISO 9001 انجام پذیرفته است، تصریح کرد: اين نوع ريل پیش از این از خارج كشور و بعضا با كيفيت نامناسب وارد مي شد که توليد آن ضمن تأمین معادن كشور به ریل های کیفی مورد نیاز، صرفه جويي ارزي قابل توجهي نیز در پی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: این نوع ریل به دلیل خاص بودن کمیاب است. هر چه مقطع ریل تولیدی نازک تر باشد، تولید آن سخت تر می شود و در نتیجه تیراژ تولید پایین می آید بنابراین اکثر کارخانه های دنیا رغبتی برای تولید آن ندارند اما ذوب آهن اصفهان با تکیه بر دانش فنی متخصصان خود ریل معدن را تولید کرد.

یوسف زاده، گفت: بر اساس اعلام نیاز معادن کشور به محصول ریل معدن و دستور مدیرعامل شرکت مبنی بر تولید این محصول ویژه، طراحی و تولید آن از اوایل دی ماه در دستور کار مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان قرار گرفت و همزمان با 22 بهمن ماه تولید این محصول خاص با موفقیت انجام پذیرفت که در این مدت کوتاه یک رکورد به شمار می رود.

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان بیان کرد: معادن به صورت کلی به دو پروفیل آرک معدن و ریل معدن نیاز دارند. در اکثر معادن کشور، در گذشته، از محصولات نا ایمن و فاقد کیفیت استفاده می کردند اما با تولید آرک معدن در حدود 5000 هزار تن توسط ذوب آهن اصفهان در سال به صورت کاملا حرفه ای، پس از صنعت ساختمان، ایمنی معادن کشور نیز با محصولات استاندارد ذوب آهن تامین می شود. در کل می توان گفت تولید آرک معدن و تولید ريل معدن ایمنی معادن کشور را تامین و تکمیل کردند.

این مقام مسئول با اشاره به این که پروفیلی وجود ندارد که ذوب آهن اصفهان توان تولید آن را نداشته باشد، اظهار کرد: تولید آرک معدن توسط ذوب آهن تاکنون حدود 10 میلیون دلار صرفه جویی ارزی و تولید ریل معدن نیز ارز آوری بالایی را برای کشور در پی دارد.

ارسال نظر