|
کدخبر: 85771

نائب‌رئیس اول خانه صنعت، معدن و تجارت:

باید جلوی فرار مالیاتی را گرفت / مشکل‌سازی معافیت‌ برخی دستگاه‌ها

نائب رئیس اول خانه صنعت معدن تجارت تاکید کرد: همگی باید مالیات بدهند اما در این میان یک سری از افراد هستند که با وجود درآمد مالیاتی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

گسترش‌نیوز: حسن حسینی نائب رئیس اول خانه صمت اظهار کرد: امروز در آیین هفدهمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی به منظور قدردانی از ۵۲ واحد تولیدی هستیم. همه ما می‌دانیم شرایط بسیار سخت بوده و تحریم‌های خارجی و داخلی صورت گرفته است. دستورالعمل‌های لحظه‌ای نیز در این میان مشکل‌ساز بود.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که تولید را رنج می‌دهد وابستگی بیش از حد تولیدکنندگان به پایتخت است. مسئولان حتما باید در تهران تصمیم بگیرند و بخشی از مسائل را به استان‌ها نمی‌دهند. چه ایرادی داشت این جشنواره در استانی دیگر از کشور برگزار می‌شد‌. امکانلت همه در تهران است اما بنده درخواست دارم که سال آینده این مراسم در یکی از مراکز استان‌های محروم کشور برگزار شود.

حسینی افزود: تولید ملی نمی‌تواند بدون حمایت دولتی اتفاق بیفتد و در قالب شعار کاری پیش نمی‌رود و باید عمل انجام شود. حمایت از تولید که مکمل رونق تولید است. ورود دستگاه قضایی به مشکلات صنعت و تولید را حل کرده است. در این بخش یک سری نارضایتی نیز به وجود آمد چرا که یک سری از دستگاه‌ها قوانین را رعایت نمی‌کردند.

وی اظهار کرد: در مجلس همکاری و همیاری لازم را با تولیدکنندگان داشتند. قانون بهبود فضای کسب و کار و رقع موانع تولید نیز از جمله قوانین خوب بود. خوشبختانه به دلیل تحریم‌ها اقتصاد ما دیگر نفت‌محور نیست. در بخش خصوصی اعتقاد راسخ به پرداخت مالیات داریم و نگران این هستیم که برخی مالیات نمی‌دهند.

نائب رئیس اول خانه صنعت معدن تجارت گفت: در بحث مالیات یکی از مشکلات این است که یک سری معاف از پرداخت می‌شوند. این قضیه به درآمدهای عمومی لطمه می‌زند ضمن این که رقابت سالم مشکل می‌شود. معافیت مالیاتی برخی دستگاه‌ها تبدیل به رانت شده است. درخواست دارم در قالب لایحه همه موظف به پرداخت مالیات باید باشند.

وی در پایان اشاره کرد: بحث نحوه وصول مالیات نیز مشکل دارد ولی توقع داریم عدالت مالیاتی رعایت شود. چه معنا دارد یک سری به صورت میلیاردی درآمد دارند اما مالیات نمی‌دهند. باید مشخص شود چه کسانی فرار مالیاتی دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها