|
کدخبر: 69781

رونق واحدهای صنعتی با همکاری شرکت مس

به گفته استاندار کرمان با هماهنگی‌های انجام گرفته مقرر شد شرکت مس با تامین نیازهای خود از داخل استان در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده زمینه رونق واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال را فراهم کند که این شرکت ۱۰۰ واحد نیمه فعال استان را شناسایی و تا پایان سال زمینه رونق تولید آنان مهیا خواهد شد.

گسترش‌نیوز: محمدجواد فدائی روز دوشنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان شهربابک افزود: همچنین برای رونق تولید ۱۰ واحد از ۵۰ واحد غیرفعال شناسایی شده توسط شرکت مس در استان کرمان تا پایان سال و مابقی تا سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهارکرد: ۲ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در استان کرمان وجود دارد که این رقم در شهربابک پنج هکتار اعلام شده که وضعیت مطلوبی است.

استاندار کرمان تصریح کرد: طبق مصوبه این نشست سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان شهربابک ظرف ۶ ماه آینده ۵۰ هکتار خواهد رسید.

وی افزود: مسئولان شهربابک در این نشست متعهد شدند ظرف ۶ ماه آینده تا خرداد سال آینده ۵۰ هکتار گلخانه را به بهره‌برداری برسانند و دستگاه‌های ذیربط موظف همکاری هستند.

استاندار گفت: ظرف یک ماه آینده باید مشکل اسناد گلخانه‌های منطقه بنیکه شهربابک برطرف شود.

فدائی به آلایندگی کارخانه ذوب مس خاتون آباد و طرح‌های در دست اجرا برای رفع این آلایندگی نیز اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز توسعه کسب و کار شهرستان شهربابک بی‌شک نقش مهمی در تحولات توسعه‌ای این منطقه ایفا می‌کند.

وی اظهارکرد: ۱۲ کیلومتر از جاده شهربابک به هرات تا پایان آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین فرماندار با کمک دستگاه قضائی معارض موجود در این محور را برطرف کند تا بقیه مسیر تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

استاندار کرمان در خاتمه از اینکه گاهی برخی مشکلات و موانع سال‌ها برطرف نمی‌شود، اظهار تاسف کرد.

۶۰ درصد مصوبات نشست قبلی استاندار کرمان در شهربابک محقق شد

فرماندار شهربابک گفت: ۶۰ درصد مصوبات نشست رفع موانع تولید سفر قبلی استاندار کرمان به این شهرستان عملی و محقق شده است.

سعید قائینی افزود: نشست چند ماه قبل رفع موانع تولید یکسری مصوبات داشته که بیش از ۶۰ درصد آن اجرایی شده و اجرایی نشدن تعدادی از آنها به دلیل ابهامات قانونی در این زمینه بوده ست که زمان را طولانی کرده است.

وی با بیان اینکه شهربابک با توجه به وجود معادن و منابع موجود از جمله شهرستان‌های برخوردار استان است تصریح کرد: باید برخی اقدامات در راستای توسعه این شهرستان به سرانجام برسد و برخی اقدامات دیگر نیز آغاز شود.

وی گفت: نشست رفع موانع تولید سفر قبل استاندار کرمان به شهربابک ۱۳ مصوبه داشته که نخستین مصوبه شناسایی و احصا انتظارات صنایع و معادن کوچک این شهرستان از صنعت مس بود.

فرماندار شهربابک ادامه داد: رفع مشکلات گلخانه داران شهرستان شهربابک نیز دیگر مصوبه نشست قبل رفع موانع تولید شهربابک بود که اکنون این مشکلات برطرف شده یا در شرف رفع است.

وی بیان کرد: عارضه یابی واحدهای صنعتی و کشاورزی مشکلات ۱۰۰ واحد شناسایی و در حال رفع است.

قائینی به تشکیل کارگروه رفع آلایندگی کارخانه خاتون آباد به عنوان یکی از مصوبات نشست سفر قبل استاندار کرمان به شهربابک اشاره کرد و گفت: طرح‌های تکمیلی مس خاتون آباد در دست اجرا است.

وی بیان کرد: در نشست قبل رفع موانع تولید شهربابک، مصوب شد مجتمع مس شهربابک به عنوان معین اقتصادی این شهرستان مسئولیت سه ساله خود را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و طرح جامع گردشگری این شهرستان به انجام برساند.

فرماندار شهربابک تاکید کرد: ۶ مصوبه نشست قبل رفع موانع تولید شهربابک مربوط به مجتمع مس شهربابک، یکی به فرمانداری و بقیه به سایر دستگاه‌های اجرایی استانی مرتبط است.

وی بیان این مطلب که زمانی خدمات به سرمایه‌گذاران ارائه نشود روند توسعه کاهش می‌یابد افزود: زیرساخت‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری باید فراهم باشد.

برخی مشکلات صنایع و رونق تولید صنایع شهرستان شهربابک در این نشست با حضور استاندار، مدیران کل استان و برخی مدیران شهرستانی بررسی و مرتفع شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر