|
کدخبر: 69666

هشدار دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان در گفت‌وگو با گسترش نیوز:

کشاورزان فقط مصوبات شورای‌عالی آب را قبول دارند

عضو نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان خواستار جدیت وزارت نیرو در انجام مصوبات شورای‌عالی آب شد.

گسترش نیوز - دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان در گفت‌وگو با پایگاه خبری گسترش بر رعایت مصوبات شورای‌عالی اب و تحقق مصوبات شورای هماهنگی مدیریت حوزه آبریز زاینده رود تاکید کرد.

amini-esf02.jpeg

امینی خواستار جدیت وزارت نیرو در انجام مصوبات شورای‌عالی آب شد و گفت: متاسفانه استانداری اصفهان در برگزاری جلسات ستاد احیای راینده رود جدیت لازم را ندارد از اینرو خواستار جدیت وزارت نیرو و استانداری اصفهان در عمل به مصوبات ابلاغی هستیم.

اسفندیار امینی خطاب به مدیران استان، نمایندگان مجلس وکشاورزان حوضه زاینده رود گفت: کشاورزان استان فقط و فقط، قانون و این مصوبات که مطابق قانون و اسناد حقابه داران، زمانی توسط وزارت نیرو به شورای‌عالی آب برده و در آن شورا و شورای امنیت کشور، در مورد حقابه‌های زاینده رود تصویب شد را قبول دارند، مراقب باشیم در مورد مالکیت حقابه بران تصمیمی بجز اینها نگیریم که کشاورزان قبول ندارند:

وی در این رابطه اظهارکرد: پیش از این و در جلسه دهم شورای‌عالی آب مقرر شده بود بارگذاری جدید بر منابع آب زاینده رود تا پیش از تعیین تکلیف تخصیص‌های هر استان و شفاف‌سازی مصارف آب در این حوضه ممنوع باشد. وزارت نیرو با همکاری استانداری اصفهان مسئولیت اجرای ایت مصوبه را بر عهده دارد.

shoraie-ali03.jpeg

در بند‌های ب و د مصوبات جلسه پانصد و دهم شورای امنیت کشور نیز مصوب شد که بارگذاری جدیدی بر رودخانه زاینده رود انجام نشود.

امینی تصریح کرد: در جلسه بیست و چهارم نیز مقرر شد اطلاع رسانی لازم انجام شود تا مردم اطلاع و اطمینان از اجرای قاطع مصوبات شورای‌عالی آب داشته باشند. همچنین در مورد عدم بارگذاری جدید بر منابع آب حوضه باید طرح‌هایی که هنوز شروع نشده‌اند و مجوز ندارند متوقف شده و آنهایی که در حال اجرا هستند و دارای مجوز و تخصیص آب هستند ولی حسب نظر وزارت نیرو امکان تامین آب برای آنها وجود ندارد، متوقف شده و خسارت سرمایه‌گذاری انجام شده نیز پرداخته شود.

وی افزود: در این زمینه وزیر نیرو باید قاطعانه و به صورت جدی موارد را با استانداران مرتبط منعکس نمود و استانداران نیز باید آن را عملیاتی نمایند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها