|
کدخبر: 65900

اختصاصی گسترش نیوز مجمع سالیانه ایمیدرو؛

غریب‌پور: ۱۴.۵ میلیارد دلار طرح معدنی اجرایی کردیم

غریب پور گفت: سرمایه گذاری‌های موازی انجام نمی‌شود.

گسترش نیوز: مجمع عمومی عادی( سالیانه) سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران صبح امروز ۳۱ شهریور با حضور رضا حمانی وزیر صمت، خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد.

newgharibpur.jpeg

خداداد غریب پور گزارشی در ارتباط با عملکرد مجمع سالیانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به اعضای مجمع و رضا رحمانی وزیر صمت ارائه کرد.

وی گفت: در تمام زنجیره معدن و فولاد در سال ۹۷ و ۵ ماه اول سال ۹۸ افزایش تولید داشتیم و میزان صادرات نیز افزایش داشته است. تنها در موضوع آلومینیوم ما کاهش داشتیم.

غریب پور گفت: برای کاهش اثرات تحریمی سازمان دهی خوبی داشتیم اردیبهشت سال ۹۷ ستاد تدابیر ویژه تشکیل شد.

وی با اشاره به عملکرد مثبت زیرمجموعه‌های مختلف ایمیدرو در بورس گفت: فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان در بورس افزایش سرمایه داشتند و در زمینه شرکت هایی همچون چادرملو و گل گهر نیز افزایش سرمایه خواهیم داشت.

وی با بیان این موضوع که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دیگر سرمایه گذاری‌های موازی انجام نمی‌شود و فعالیت‌ها و پروژه‌ها در قالب یک زنجیره انجام می‌پذیرد‌. برخی شرکت‌ها از بنگاه داری خارج شده و به عنوان سرمایه‌گذار فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: ایمیدرو برنامه‌های وزرات صمت را فرموله و اجرایی کرد. ۱۴.۵ میلیارد دلار طرح معدنی را اجرایی کردیم و ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری را ایجاد خواهیم کرد.

رئیس هئیت عامل ایمیدرو گفت: در مس ۱.۱ میلیارد دلار پروژه تعریف کرده‌ایم.

ارسال نظر