|
کدخبر: 65305

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

ایمپاسکو: ۳۴ درصد معادن نیاز به تامین سرمایه‌ دارند

از ۲۲ معدن پایش شده توسط ایمپاسکو ، ۳۴ درصد نیاز به تامین سرمایه دارند.

گسترش‌نیوز: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران یکی از شرکت‌های اصلی زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.

این شرکت صد در صد دولتی و وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

از ۲۲ معدن پایش شده توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ۳۴ درصد دارای مشکل تامین نقدینگی هستند.

از ۲۲ معدن پایش شده توسط ایمپاسکو، ۳۴ درصد دارای مشکل تامین نقدینگی، ۱۳درصد مشکل عدم انجام اکتشافات تکمیلی و شناسایی ذخایر جدید، ۱۳درصد دارای ماده معدنی با عیار پایین، ۱۱درصد مشکل فرآوری، ۵درصد مشکل بازاریابی و ۲درصد نیز مشکل فنی و فناوری دارند. ۸۵ درصد اشتغال و ۶۵ درصد تولید از معادن کوچک مقیاس است.

طرح احیا و فعال‌سازی معادن چهار رکن دارد که شامل سرمایه گذار، سرمایه پذیر، انجمن‌های تخصصی است، نقش دولت در این طرح تسهیل‌کننده و کمک‌کننده است به طوری که فضا برای احیا و فعال‌سازی معادن راکد کوچک فراهم شود. این طرح با هدف برطرف کردن نقص‌ها و اشکالات موجود به صورت مستمر انجام می‌شود.

امروزه آمار بسیاری از استان‌ها در معادن کوچک اخذ شده و این امر با هماهنگی‌های انجام شده توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها و انجمن‌ها به‌دست آمده است.

یکی از اقداماتی که ایمپاسکو در طرح احیای معادن کوچک مقیاس انجام داده، نقش آفرینی متقابل بین معادن کوچک و بزرگ است به طوری که طرفین حمایت‌های دوسویه از یکدیگر داشته باشند و در واقع متصل کردن معادن بزرگ به معادن کوچک با این هدف انجام شد که معادن کوچک بتوانند بخشی از نیاز معادن بزرگ به ماده معدنی را تامین و در مقابل با حضور صندوق بیمه سرمایه گذاری‌های فعالیت‌های معدنی، شرایط اعطای تسهیلات از محل اعتبار معادن بزرگ به معادن کوچک فراهم شود.

مکتشف نمونه معدنی

از جمله افتخارات ایمپاسکو این است که مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مکتشف نمونه معدنی استان خراسان جنوبی معرفی شد.

بر اساس یک گزارش ثبت پهنه‌های اکتشافی بیشه، حیدرآباد و عشق آباد و انجام عملیات اکتشافی اولیه که منتج به شناسایی ۱۰ محدوده معدنی امیدبخش با اولویت کانسارهای فلزی به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر مربع شد، از جمله اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است که توسط مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی عملیاتی شده است.

دریافت پروانه‌های بهره‌برداری

دریافت پروانه‌های بهره‌برداری معادن آهن حنار، طلای هیرد و روی ملوند، دریافت گواهی نامه کشف طلای خونیک، دریافت پروانه‌های اکتشاف سرب و روی ازبکوه، پلی متال شمال هیرد و پلی متال جنوب شرق قلعه زری و دریافت جواز تاسیس واحدهای فرآوری تولید شمش طلا (هیرد) و تولید شمش روی (ملوند) از دیگر اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان خراسان جنوبی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها