|
کدخبر: 64272

رئیس کمیسیون صادرات انجمن سازندگان صنعت نفت ایران؛

وزارت نفت در تجهیزات معدنی راهگشاست

رئیس کمیسیون صادرات انجمن سازندگان صنعت نفت ایران گفت: اگر وزارت صمت و نفت هر دو با هم در ارتباط با معادن و تجهیزات مربوط به آن هماهنگ کار کنند شکاف مربوط به ظرفیت‌های ساخته‌شده و نیاز‌ها ایجاد نمی‌شد. به نظر من هر آن‌ که ارتباط بین این دو وزارتخانه به شکل جدی و در راستای اهداف شروع شود، کارساز است.

گسترش‌نیوز: حسن کاظمی، رئیس کمیسیون صادرات انجمن سازندگان صنعت نفت ایران در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: در هر کشوری یک‌پارچگی تصمیم‌گیری در استراتژی کلان شرط اول یک توسعه پایدار است. صمت مسئولیت صنعت و توسعه صنعتی را دارد.

نفت مسئولیت استحصال، فروش و ایجاد فراورده‌های نفتی و پتروشیمی را دارد و هردو جهت چشم‌انداز ۱۴۰۴ است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا صنعت نفت ما می‌تواند به صنایع معدنی در ساخت تجهیزات کمک کند، گفت: بله صددرصد این امکان پذیر است و دلیل آن پیشرفته بودن صنایع نفتی است. وزارت صمت می‌‌تواند از وزارت نفت در این حوزه کمک کند.

kazemi342456.jpg

کاظمی با بیان این‌که ما یک مدیریت یک پارچه منسجم در ارتباط با تجهیازت نفتی از هیچ یک از وزارتخانه‌های نفت و صمت ندیدیم، گفت:اگر وزارت صمت و نفت هر دو با هم در ارتباط با معادن و تجهیزات مربوط به آن هماهنگ کار کنند شکاف مربوط به ظرفیت‌های ساخته‌شده و نیاز‌ها ایجاد نمی‌شد. به نظر من هر آن‌ که ارتباط بین این دو وزارتخانه به شکل جدی و در راستای اهداف شروع شود، کارساز است.

وی در ارتباط با موازی‌کاری و اینکه چرا دو وزارتخانه کنار هم قرار نمی‌گیرند، گفت: این همکاری امکان‌پذیر است اما مدیریت‌های جزیره‌ای این امکان را فراهم نمی‌کند. سوابق مدیرتی که در این دو وزارتخانه وجود دارد نشان از این دارد که هر یک تنها در حیطه وزارتخانه خود کار می‌کنند و فکرشان آماده یک مدیریت یکپارچه نیست.

رئیس کمیسیون صادرات انجمن سازندگان صنعت نفت ایران گفت: وزارت صمت ما حتی نتوانست آنقدر قوی فعالیت‌ کند که پتروشیمی را به عنوان صنعت پتروشیمی در اختیار بگیرد و بتواند آن‌ را مدیریت کند. در حالی که همین وزارتخانه توانست صنعت خودرو را توانست مدیریت کند و با شدت و حدت تمام صنعت خودرو را با شرایط نا متقارن و نا متعارف حمایت کردند.

وی افزود: وزارت صمت در ارتباط با صنعت نفت، معاونت که هیچ، حتی یک دفتر کار هم در وزارت صمت برای حمایت از صنعت نفت ایجاد نکرد که نفتی‌ها بتوانند مشکلات خود را در آن محل مطرح کنند و آن دفتر بتواند به عنوان یک کاتالیزور بین بخش تقاضا در بخش نفت فعالیت کند. حتی اخیرا همکاری‌هایی در زمینه تعرفه‌ها دارند خیلی دیر و گسسته انجام می‌شود.

ارسال نظر