|
کدخبر: 63923

رئیس برنامه‌ریزی تولید شرکت فولاد خراسان در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز پاسخ می‌دهد؛

نقطه قوت واحد تولیدی فولاد خراسان چیست؟

رئیس برنامه‌ریزی تولید شرکت فولاد خراسان گفت: بزرگترین نقطه قوت فولاد خراسان میزان تولید آن است.

گسترش‌نیوز: فولاد یکی از مهمترین موضوعاتی است که بعد از تحریم‌های نفتی نگاه‌ها را به خود جلب کرده‌است.

فولاد خراسان به عنوان یکی از ۵ فواد ساز کشور در تلاش برای تولید و صادرات، زنجیره تولید را در مجموعه خود ایجاد کرده‌است. تامین قطعه و تجهیزات یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروزِ بعد از تحریم‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

foladkhorasan4587.jpg

محمود قرائی، رئیس برنامه‌ریزی تولید شرکت فولاد خراسان در پاسخ به این پرسش که بزرگترین نقطه قوت واحد تولیدی فولاد خراسان چیست، گفت: نقطه قوت ما میزان تولید ماست. به شکل کلی میزان تولید محصولات ما خوب است. فولاد خراسان در نورد، بالای ظرفیت اسمی، در فولاد‌سازی ۱ برابر ظرفیت تولید می‌کنیم و در فولادسازی ۲ نیز تا چندی دیگر برابر ظرفیت می‌‌رسیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا فولاد خراسان بعد از تحریم‌ها با مشکلات تامین قطعات و تجهیزات مواجه شد، گفت: بسیاری از شرکت‌ها در بحران تحریم‌ها به فکر تامین قطعات افتادند، درصورتی که فولاد خراسان پیش از دوران تحریم‌ها پیش‌بینی‌هایی برای تامین قطعات و تجهیزات انجام داد و بسیاری از قطعات و تجهیزات مورد نیازی که در کشور تولید نمی‌شد و یا امکان تولید نداشت را از طریق واردات تامین کرد.

رئیس برنامه‌ریزی تولید شرکت فولاد خراسان در پاسخ که کدام قطعات را از خارج از کشور وارد کردید، افزود: یک سری قطعات از جمله سیلندرها، قطعات برقی نیاز به فناوری خاصی دارد که ما در تامین آن با مشکل مواجه هستیم را وارد کردیم. اکنون نیز آن‌گونه نیست که در تامین قطعات و تجهیزات با مشکل روبه‌رو شویم، برخی محصولات را با کمک مهندسین خبره از طرق مختلف از جمله مهندسی معکوس مشابه‌سازی می‌کنیم، آنهایی که توان تولید آن را نداریم از خارج می‌خریم منتها گرانتر.

وی در ادامه به کلیت فولاد خراسان اشاره کرد و گفت: میزان تولید فولاد‌سازی شماره ۲ خراسان نزدیک به ۵۰۰ هزار تن در سال است و در تلاش‌ هستیم به بالای این ظرفیت برسیم. درحال‌حاضر در حدود ۷۰ درصد محصولات فولاد خراسان به کشور‌های آفریقایی‌، عربی صادر می‌شود.

قرائی در پاسخ به این پرسش که میزان تولید با توجه به فضای تحریمی نسبت به مشابه سال پیش چگونه است، میزان تولید برخلاف آن‌که افت شدید برای فلزی‌ها پیش‌بینی می‌شد، فولادی‌ها توسعه صادرات داشته‌اند که فولاد خراسان نسبت به مشابه سال پیش رقم صادراتی خوبی را از آن خود کرده است.

وی در ادامه گفت: برای مقابله با تحریم‌ها خوشبختانه راه‌های صادرات را پیدا کرده‌ایم. نمی‌توان راه‌های صاردات را عنوان کرد. برای تامین ارز نیز حساب‌هایی داریم که ارز مورد نیاز ما را تامین می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها