|
کدخبر: 62374

افزایش ۵.۹ درصدی صدور گواهی کشف معادن کشور

میزان صدور گواهی کشف معادن کشور طی ۳ ماهه نخست امسال، ۵.۹ درصد افزایش یافت.

گسترش‌نیوز: براساس آخرین گزارش معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان صدور گواهی کشف معادن کشور از ابتدای فروردین تا پایان خرداد، ۱۰۷ فقره بود. این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۱۰۱ فقره بود.

همچنین طی این مدت، ۲۳۶ فقره پروانه اکتشاف صادر شد. این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳۵ فقره بود که حاکی از رشد ۴ دهم درصدی صدور پروانه اکتشاف است. افزون بر این، طی مدت مذکور، ۱۱۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدن صادر شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۱۲۶ فقره پروانه بهره‌برداری)، ۹.۵ درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، میزان هزینه عملیات اکتشاف در بخش گواهی کشف طی فصل بهار امسال، ۱۹۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود که در مقایسه به رقم مدت مشابه سال گذشته (۹۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال)، ۱۰۶ درصد رشد یافت.

افزایش ۱۸.۱ درصدی اشتغال

طی بهار امسال، در بخش صدور پروانه بهره‌برداری، یک هزار و ۱۹۲ نفر اشتغال ایجاد شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، یک هزار و ۹ نفر بود که نشان دهند افزایش ۱۸.۱ درصدی میزان اشتغال در این بخش است.

افزایش ۴۷.۹ درصدی وصول حقوق دولتی

افزون بر این، طی ۳ ماهه نخست سال ۹۸، حدود ۲ هزار و ۵۵۷ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال حقوق دولتی از معادن وصول شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۷ (یک هزار و ۷۲۸ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال)، حاکی از افزایش ۴۷.۹ درصدی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها