|
کدخبر: 62133

برنامه فولاد هرمزگان برای رسیدن به کنسرسیوم تا سقف ۶/۷ میلیون تن

ظرفیت فعلی شرکت، ۱.۵ میلیون تن است؛ البته برنامه افزایش ظرفیت نیز در قالب کنسرسیوم فوق تا سقف ۶/۷ میلیون تن در دست پیگیری است.

گسترش‌نیوز: یکی از سهم‌های فولادی که در امسال عملکرد مطلوبی داشته، سهم شرکت فولاد هرمزگان بوده است. «هرمز» در ۳ ماهه اول امسال با پرش ۱۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، سود خالص ۳۳۰ میلیارد تومانی محقق کرد و آمار تولید و فروش ٤ماهه ابتدای سال هم حاکی از وضعیت مناسب فروش این شرکت دارد؛ با این حال سهم در امسال فقط ۸ درصد بازدهی برای سهامداران خود به همراه داشته است شاید دغدغه بابت احتمال عدم تکرار وضعیت مناسب تولید و فروش در ماه‌های آینده، موجب شده این سهم مانند بسیاری دیگر از سهم‌های گروه فولادی، از رشد بازار جا بماند.

سید حسین معصومی معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد هرمزگان در این خصوص بیان کرد: با در نظر گرفتن وضعیت تولید و فروش، انتظار می‌رود سود شناسایی شده در ۳ ماهه اول سال، در دوره‌های بعد هم تکرار شود اما فعلا مشکل خاصی بر سر راه تولید و فروش نیست؛ مگر آنکه اتفاق جدیدی در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور رخ دهد.

وی با اشاره به این نکته که (شرکت فولاد هرمزگان، عملکرد خوبی در کنترل بهای تمام شده داشته ) گفت: شرکت فولاد هرمزگان به دلیل برنامه ۲ ساله روی کنترل هزینه ها، در کاهش بهای تمام شده موفق عمل کرده و نرخ الکترود گرافیتی هم که در سال‌های اخیر، رشد چشمگیری کرده بود، کاهش داشته و درحال‌حاضر حدود ۴۰ درصد افت نرخ داشته که می‌تواند بهای تمام شده فولاد را اندکی کاهش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم دپوی الکترود گرافیتی در انبارها، اثر کاهش نرخ الکترود بر بهای تمام شده در چند ماه آینده مشخص خواهد شد.

معصومی در رابطه با سایر برنامه‌های این شرکت عنوان کرد: شرکت فولاد هرمزگان به عنوان شرکت اصلی در طرح تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه هرمزگان تعیین شده که در قالب کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های فولادی مستقر در منطقه ویژه ظرفیت فوق را محقق خواهند ساخت. ظرفیت فعلی شرکت، ۱.۵ میلیون تن است؛ البته برنامه افزایش ظرفیت نیز در قالب کنسرسیوم فوق تا سقف ۶/۷ میلیون تن در دست پیگیری است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارید؟» گفت: در این راستا در هماهنگی با سهامداران شرکت و هیات مدیره، مراتب در دست پیگیری و اقدام است؛ و ممکن است به منظور اصلاح ساختار مالی در این رابطه تصمیم گیری شود که در آن صورت حتما اطلاع رسانی رسمی انجام خواهد شد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد محل افزایش سرمایه احتمالی، از مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها نخواهد بود.

منبع: بورس نیوز

ارسال نظر