|
کدخبر: 58906

رئیس سازمان ایدرو مطرح کرد؛

تامین نیاز واحدهای صنعتی پیش‌نیاز صادرات است

رئیس سازمان ایدرو با اشاره به اینکه نیازمحور بودن وجه تمایز نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید است و درواقع با این حرکت یک زنجیره ارزشی جدید شکل گرفته است، دو جنبه درونی و بیرونی این نمایشگاه را تشریح کرد.

گسترش‌‌نیوز: محمد‌ باقر عالی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، اظهار کرد: وجه تمایز نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با سایر نمایشگاه‌های برگزار شده در حوزه صنعت کشور و حتی حوزه‌های اقتصادی دیگر نیاز محور بودن آن است، به این معنی که در این نمایشگاه ۲۰۱ هویت حقوقی شرکت‌ها و انجمن‌ها، نیاز‌های مرتبط با فعالیت‌های خودشان را برای استفاده از توان طراحی مهندسی و ساخت و تولید مهندسین داخلی عرضه کردند، اکنون نیز شاهد استقبال بسیار خوب جامعه هدف از این نمایشگاه هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنای برگزاری این نمایشگاه را چنین بیان کرد: جامه عمل پوشاندن به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی به ویژه نامگذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید است.

ایجاد زنجیره ارزشی جدید در صنعت کشور

وی در خصوص کمک به اقتصاد مقاومتی افزود: در این نمایشگاه نیازها را به چگونگی تامین و تولید وصل کرده و با این شیوه زنجیره ارزشی جدیدی را در صنعت کشور ایجاد می‌کنیم، به طوری که نیاز‌های واحدهای صنعتی و تولیدی را با شیوه جمع‌سپاری به جامعه اعلام و جامعه با توان تخصصی خودش برای رفع نیازها و توانمند‌سازی و اقتصادی کردن مردم اقدام می‌کند که این امر نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و کمک به درون‌زایی اقتصاد است.

عالی در ادامه گفت: وقتی بتوانیم نیازهای واحدهای صنعتی را با این شیوه برآورده کنیم زمینه صادرات فراهم می‌شود، که این امر جنبه برونگرایی اقتصاد مقاومتی است، به تعبیر بسیار دقیق وزیر صنعت، معدن و تجارت این کار جلوه‌ای از مقابله عملی و کاملاً دقیق با بی‌هنری تحریم و تحریم‌کنندگان است و از سوی دیگر محقق شدن شعار ما می‌توانیم است.

رئیس هیأت عامل ایدرو این نمایشگاه را ابتدای راه دانست و تصریح کرد: در این نمایشگاه نیازها را متمرکز و تبدیل به مطالبه در سطح عمومی می‌کنیم و با طراحی سامانه‌های در دسترس مردم و متخصصین این نیازها و تامین آنها عمومی‌سازی می‌شود.

رابطه میان دانشگاه‌ها و صنعت

وی هدف دوم از برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید را این گونه بیان کرد: ایجاد ارتباط و به هم‌رسانی توان جوان‌های مبدع استارتاپ‌ها است که پای‌کار آوردن این جوان‌ها بهترین راه برای تامین این نیاز‌ها است.

عالی افزود: معنا دادن، تقویت کردن، هدایت کردن و اصلاح رابطه میان دانشگاه‌ها و صنعت، امر بسیار مهمی است که در همین راستا در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ساخت داخل تفاهمنامه چهارجانبه‌ای میان معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی امضا شد تا بحث مالی این رابطه نیز تامین شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان، اظهارکرد: نخستین و اصلی‌ترین محور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ساخت داخل را به صورت تمام و کمال به اجرا درآوریم که برای اجرای درست آن در صنعت کشور به یک برنامه جامع عملیاتی توافق شده میان تمامی حوزه‌های درگیر در این موضوع اعم از دولت، انجمن‌های غیرانتفاعی، بخش خصوصی و بخش مالی کشور نیازمندیم که به شکر خدا همه آنها در راستای اطاعت از فرمان رهبر معظم انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها