|
کدخبر: 58768

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگوی اختصاصی با گسترش نیوز؛

امسال منتظر انقلاب معدنی باشید

رحمانی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های ویژه‌ای برای ایجاد تحول معادن در نظر دارد که به واسطه انها امسال شاهد انقلاب معدنی خواهیم شد.

گسترش نیوز: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز مطرح کرد: معادن یکی از بخش‌های اصلی صنعت کشور به‌حساب می‌آید، ازاین‌رو یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط به ایجاد فضای مطلوب‌تری در مباحث مربوط به آن هستیم.

رحمانی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد با پردازش و در اولویت قرار دادن مباحثی همچون نوسازی، تجهیز، اکتشاف‌ها و فعال‌سازی معادن کوچک تحولی را در این بخش از صنعت به وجود بیاورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد کرد: علاوه بر در نظرگیری سازوکار‌های به خصوصی در ۴ محور یاد شده، برنامه ویژه‌ای در بحث تکمیل زنجیره فلزات اساسی داریم که با عملیاتی‌سازی و پرداختن به آنها می‌توان امسال را سال "انقلاب معدنی" نامید.

وی تشریح کرد: به عبارت دیگر معادن کشور به قدری ظرفیت و پتانسیل دارند که با فراهم آوری زیرساخت‌های لازم می‌توان شاهد تحول قابل توجی در صنعت و اقتصاد باشیم.

رحمانی اضافه کرد: فراهم آوری این زیرساخت‌ها در گروی مباحثی همچون رفع چالش‌های اصلی اکتشاف‌ها و تجهیزات معادن است. در حقیقت اکنون برنامه‌های محوری وزارت صمت در این خصوص است و با پیگیری‌های بسیار در انتظار به ارمغان نشستن انقلاب معدنی هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد: تسهیلات ویژه‌ای برای عملیاتی شدن این موضوع در نظر گرفته‌ایم که در رابطه با دامنه و وسعت این تسهیلات می‌توان به حوزه هایی همچون الگوهای مدیریتی، خدمت بانکی و...اشاره کرد.

وی ابراز کرد: علاوه بر اقدامات یادشده، کنسرسیوم‌هایی برای تسهیل و تسریع این رویه تشکیل داده‌ایم.

رحمانی معتقد است: برای معادن کوچک حمایت‌های مالی و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده است و علاوه بر این موضوع واحد‌های بزرگ نیز موظف به یاری‌رسانی به این بخش‌ها شده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد: تمامی بخش‌هایی که در حوزه معادن سرمایه‌گذاری می‌کند، به نرخ روز محصول خود را عرضه و واحد‌های بزرگ موظف به خرید آنها هستند.

وی تصریح کرد: درنهایت با این اقدام سرمایه‌گذاران این بخش به‌هیچ‌وجه دچار ضرر و زیانی نخواهند شد چراکه دغدغه‌ای در خصوص فروش محصولات خود نخواهد داشت و به‌اصطلاح این محصولات "بر روی دست" تولیدکننده نخواهد ماند.

رحمانی گفت: با فعال‌سازی بخش‌های مربوطه و ارائه انواع حمایت‌ها سعی بر به جلو راندن و برداشتن گامی مؤثر در این مسیر داریم. وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت تمام این موضوع را دنبال می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها