|
کدخبر: 58417

دعوت مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به نهضت ساخت داخل

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک این صندوق، برگزاری نمایشگاه ایدرو «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» را جدی‌ترین اقدام عملی و مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید می‌داند.

گسترش‌نیوز: محمد حسین مقیسه، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک این صندوق، برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» را جدی‌ترین اقدام عملی و مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید می‌داند و از همه صاحبان صنایع کوچک تقاضا می‌کند تا با مشارکت و بازدید از این نمایشگاه، در شکل دهی به «نهضت ساخت داخل»سهیم شوند.

خدمات ویژه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به شرکت‌کنندگان در «نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید»

در نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» که با هدف معرفی و شناسایی نیازهای صنایع کشور در زمینه خودرو و قطعات، صنایع معدنی(فلزی-غیرفلزی)، لوازم خانگی، صنایع دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی و مخابرات از روز پنج شنبه ۲۷ تیرماه امسال به مدت چهار روز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، خدمات ویژه‌ای به واحدهای تولیدی کوچک که قصد مشارکت در این نمایشگاه و یا کمک به داخلی‌سازی کالاها و قطعات صنعتی دارند، ارائه خواهد کرد.

این صندوق، برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» به ابتکار و پیشنهاد دکتر رحمانی، وزیر محترم صنعت معدن و تجارت را جدی‌ترین اقدام عملی و مهم برای تحقق دیدگاه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و تامین نیازهای صنعتی و فرصتی بی‌نظیر برای بروز و ظهور استعدادهای تولیدی کشور می‌داند و از همه تولیدکنندگان و صنعتگران به‌ویژه صاحبان صنایع کوچک تقاضا می‌کند تا با مشارکت و بازدید از این نمایشگاه، در شکل دهی به این «نهضت ساخت داخل» سهیم شوند.

صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با تاکید بر استراتژی «نیاز محور» بودنِ این نمایشگاه با هدف تامین داخلی قطعات و کالاهای وارداتی، اعلام می‌کند که بعنوان یکی از شرکت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و در نقش یکی از ارکان تسهیل گر چرخه تولید کشور، ضمن حضور و مشارکت موثر در نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل»، تمامی ظرفیت خود را جهت رونق تولید و گسترش این پویش ملی به کار خواهد گرفت.

اهم حمایت‌ها و خدمات ویژه صندوق برای تولید‌کنندگان کوچک، که تصمیم دارند در نمایشگاه« «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» » مشارکت نمایند، به شرح ذیل خواهد بود:

۱- صدور انواع ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری از جمله ضمانت‌نامه‌های شرکت در مزایده/مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار تا مبلغ ۵ میلیارد ریال، صرفا با اعتبار سنجی و اخذ چک و سفته با تعهد شرکت و مدیران آن.

۲- صدور ضمانت ‌نامه اعتباری به منظور ارائه به نظام بانکی جهت تامین مالی (بعنوان وثیقه) تا مبلغ ۵ میلیارد ریال، صرفا با اعتبار سنجی و اخذ چک و سفته با تعهد شرکت و مدیران و دو ضامن.

۳- اعمال تخفیف کارمزد به میزان ۵۰ درصد برای ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری به شرح بند ۱

نکته ۱: برای مبالغ بالاتر از ۵ میلیارد ریال در هر دو بخش فوق، محل اجرای طرح بعنوان وثیقه مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

نکته ۲: کلیه ضمانت‌نامه‌های فوق الذکر مورد درخواست در این طرح حداکثر ۱۰ روز کاری و پس از ثبت نام و تکمیل مدارک وارائه چک و سفته و ضامنین صادر خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها