|
کدخبر: 58366

برگزاری همایش توسعه معادن کوچک با حضور وزیر صمت

همایش رونق تولید با احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ۸ مرداد امسال برگزار می‌شود.

گسترش‌نیوز: همایش رونق تولید احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.

در این همایش، مسئولان بخش دولتی، بهره برداران، دانشگاه ها، نظام‌های مهندسی، تشکل‌های معدنی، خانه‌های معدن استان ها، اتاق‌های بازرگانی استان ها، بانک‌ها و محیط‌زیست حضور خواهند یافت.

طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در سال ۹۶ با امضای ۲ تفاهمنامه ۴ جانبه و به صورت مجزا میان وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو، خانه معدن، شرکت میدکو، گل گهر و انجمن سنگ آهن ایران کار خود را آغاز کرد.

از اهداف طرح مذکور، ایجاد مشارکت با بخش خصوصی، افزایش سطح اشتغال پایدار و ثروت آفرینی، افزایش تولیدات معدنی و رونق تولید، استفاده بهینه از تمامی منابع و امکانات، رشد زیست بوم کارآفرینی و حمایت از استارتاپ‌های معدنی و آمارگیری به روز از معادن کشور است.

در فاز نخست طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، ۵ استان کشور به عنوان پایلوت، انتخاب و عملیات اجرایی آن شروع شد. به دلیل موفقیت طرح و استقبال زیاد گروه‌های هدف، این به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دولت تصویب شد. با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸، مسئولیت اجرایی طرح یاد شده، در قالب پروژه اقتصاد مقاومتی به ایمیدرو و سپس از سوی ایمیدرو به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران واگذار شد.

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به نمایندگی از ایمیدرو برای اجرای طرح، فعالیت خود را در ۴ حوزه شامل بسیج کمک‌های دولت برای راه‌اندازی طرح، شناسایی سرمایه گذاران، شناسایی سرمایه پذیران و نیز همکاری انجمن‌ها و تشکل‌ها متمرکز کرد.

همایش رونق تولید با احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار می‌شود.

ارسال نظر