|
کدخبر: 55325

اختصاصی گسترش‌نیوز از دومین روز نمایشگاه ماینینگ ۲۰۱۹؛

مدیر نمایشگاه معدن کرمان: جای ایمیدرو خالی است

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی با شعار « فرآوی، نیاز مبرم ‌معدن و صنایع معدنی کشور» عصر دیروز ۲۶ خرداد ۹۸ در سالن باستانی پاریزی واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان افتتاح شد و تا ۲۹ خردادماه ادامه دارد.

گسترش‌نیوز: محمود بندرچی، مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن و مدیر ستاد برگزارکننده این رویداد بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کرمان در گفت‌وگو با گسترش نیوز اظهار کرد: این رویداد بین‌المللی با حضور نمایندگانی از کشور‌های ایتالیا، امریکا، انگلیس، آلمان، کره جنوبی، ترکیه، چین، سوئد، روسیه، هلند، هند، جمهوری چک در فضای بالغ بر ده هزار متر مربع در حال برگزاری است.

mining12345.jpeg

این رویداد بین‌المللی یکی از مهم‌ترین و تخصصی‌ترین نمایشگاه هایی است که در حوزه معدن برگزار می‌شود. بیش ۱۳۰ شرکت در این نمایشگاه با هدف توسعه بازار، ایجاد زنجیره تامین در استان کرمان حضور یافته‌اند.

وی با بیان این که کرمان از نظر بیس معدنی بسیار قوی است اما متاسفانه از نظر زنجیره تامین ضعیف است گفت: باید تلاش کنیم زنجیره معدنی را کامل کنیم و برگزاری نمایشگاه‌ها در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

بندرچی افزود: کرمان به عنوان یکی از قطب‌های معدنی کشور بسیاری از صنایع معدنی، متالوژی، فولاد، معدن، ماشین‌آلات صنایع معدنی را در خود دارد به شکلی که بسیاری از آن به عنوان قطب معدنی ایران یاد می‌شود.

مدیر ستاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کرمان گفت: ما در زنجیره ارزش و زنجیره تامین بسیار ضعیف هستیم امیدواریم این رویداد نمایشگاهی بتواند کمک کند تا این زنجیره را اینجا در خود کرمان داشته باشیم و صاحبان سرمایه در کرمان سرمایه‌گذاری کنند و یا لااقل شعبه‌ای در کرمان داشته باشند تا هم در زمان تولید در کاهش داشته باشیم و هم در موضوع اشتغال در منطقه مفید باشیم.

امیدوارم فعالان دیگر عرصه معدن نیز به این ضرورت پی ببرند و به ما در این امر کمک کنند

وی با اشاره به حضور فعالان و صاحبنظران صاحبان عرصه معدن در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی گفت: سعد محمدی مدیرعامل مس ایران، کیوان طهرانی کارشناس ارشد بین‌الملل سنگ آهن، کارشناسان و صاحبان صنایع معدنی بسیاری در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: همزمان با این نمایشگاه کارگاه‌های تخصصی و آموزشی برگزار خواهد شد که از جمله آن می‌توان به کارگاه تخصصی آموزشی معرفی نیم افزار ماکروماین اشاره کرد که باهمکاری شرکت سیگنال دیتا برگزار شده است.

این نرم افزار تمامی حوزه‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری را در برمی گیرد

وی گفت: از شرکت‌کننده و دست اندر کاران‌های این نمایشگاه که ما را در اجرا و راه‌اندازی این رویداد بین‌المللی کمک کردند، استاندار کرمان، معاونان، فعالان معدنی، اصحاب رسانه که تا کنون اخبار این رویداد بین‌المللی را رسانه‌ای کرده اند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: نمایشگاه کرمان برای برگزاری نمایشگاه معدن، کوچک است. یکی از مشکلات ما در این نمایشگاه کمبود مکان است.

وی در ادامه با بیان این که برخی از شرکت ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی تمایل به حضور در نمایشگاه کرمان ابراز نکردند، گفت: باید احساس نیاز به حضور در این نمایشگاه توسط خود این سازمان‌ها وجود داشته باشد. متاسفانه ایمیدرو در این رویداد شرکت نکرده است و جای این سازمان خالی است.

وی در ارتباط با برنامه‌های سال بعد این نمایشگاه گفت: متاسفانه در زمینه فرآوری بسیار ضعیف هستیم من دوست دارم نمایشگاه به سمت بومی‌سازی حرکت کند چرا که بومی‌سازی یک ضرورت است باید بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم.

وی با بیان این که سال آینده سال جهش ما در بخش فرآوری باشد، گفت: ما اکنون در زمینه فرآوری شرکت هایی داریم اما فعالیت آنها در زمینه تولید محدود است.

وی پاسخ به این پرسش که کدام بخش از صنایع و معادن در این نمایشگاه قوی تر حضور پیدا کرده است، گفت:

شرکت ملی مس، گل گهر به عنوان دو شرکت بزرگ معدنی حضور موثری در این نمایشگاه دارند. شرکت‌های بخش خصوصی نیز در این نمایشگاه حضور خوبی داشته‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مشکل شما در برگزاری این نمایشگاه چه بوده است، گفت: ما مشکلی نداشتیم، ما بخش خصوصی هستیم و هزینه‌های خود را تامین می‌کنیم.

این نمایشگاه می‌تواند شرکت هایی که در کرمان فعالیت نمی‌کنند اما مربوط به حوزه کرمان هستند نیز فعال کند‌

وی افزود: در بخشی از این نمایشگاه شرکت پیمان کاری شهرک صنعتی اصفهان، تعدادی از شرکت هایی که به تازگی وارد زنجیره تامین شده‌اند نیز حضور دارند، چون توان حضور به شکل مستقل را نداشتند به شکل گروهی حضور پیدا کرده‌اند. این حرکت بسیار مثبتی است امیدواریم این واحد‌ها رشد کند و کارآفرینان و قطعه سازان و فعالانی همچون جناب آرش افتخاری از شرکت آترین اشتات که در استان کرمان کار نمی‌کنند اما در حوزه کرمان فعالیت می‌کنند، نیز در کرمان شعبه ایجاد کنند.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها