|
کدخبر: 55156

موضوع لجستیک برای صاحبان صنایع معدنی چیست؟

معاون عملیات ایریکو گفت؛ در واگن‌های باری ما تولیدات داشته‌ایم اما این تولیدات کافی نیست جوابگوی صنعت و نیاز کشور را نمی‌دهد. از طرفی برای قرار گرفتن واگن‌ها بر روی ریل ما نیازمند زیرساخت‌ّهایی همچون توسعه صنعت ریل‌سازی هستیم.

گسترش‌نیوز : امیرحسین لطفی، معاون عملیات شرکت ایریکو در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: درحال‌حاضر میزان ریل‌ها و خطوطی که بتواند مواد معدنی را جابه‌جا کند کمتر از نیاز کشور است.

راه‌های ریلی ایران راه آهن به نزدیکی معادنی همچون سنگان نرسیده است ما به عنوان گروه صنعتی که می‌توانیم محصول را روی ریل قرار دهیم وقتی زیر ساخت توسط وزارت راه و شهرسازی ایجاد نشده است چطور به عنوان شرکت صنعتی تولید واگن می‌توانم محصول خود را بر روی ریل قرار دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که کیفیت واگن‌های باری معادن را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: واگن‌های باری، از استاندارد‌های لازم حمل بار‌های معدنی برخوردار است. تمام شرکت‌ها مجبور هستند این استانداردها را رعایت کنند چرا که اگر از این استاندارد‌ها پیروی نکنند راه آهن جمهوری اسلامی ایران اجازه سیر نمی‌دهند. ما در زمینه مولد‌های محرکه کمبود داریم و در این زمینه محبور به واردات هستیم.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گسترش‌نیوز؛ توسعه معدنکاری در نمایشگاه بین‌المللی کرمان

معاون عملیات شرکت ایریکو در ادامه گفت: در واگن‌های باری ما تولیدات داشته‌ایم اما این تولیدات کافی نیست جوابگوی صنعت و نیاز کشور را نمی‌دهد. از طرفی برای قرار گرفتن واگن‌ها بر روی ریل ما نیازمند زیرساخت‌ّهایی همچون توسعه صنعت ریل‌سازی هستیم.

بیشتر بخوانید:

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز پاسخ می‌دهد؛ حال ماشین‌آلات معدنی ایران چگونه است؟

وی در ادامه با اشاره به دانش‌بنیان بودن ایمیکو گفت: ما برای اینکه بتوانیم محصولات و روش تحقیق و توسعه و مذاکره با مجموعه خارجی دنیا را ایده پردازی کنیم دانش‌بنیان شدیم. در زمینه تولید، دانش‌های جدید بتوانیم با دنیا همگام باشیم.

لطفی افزود: مجموعه ایریکو در ایران تنها شرکت واگن‌سازی خصوصی هستیم. حضور در صنایع ریل‌سازی نیاز به حجم سرمایه‌گذاری بالایی دارد ما این حجم از سرمایه‌گذاری را تامین می‌کنیم و محصولات خود را به دولت ارائه می‌کنیم و از دولت انتظار داریم سرمایه به مجموعه بازگردد و درآمد حاصل از فروش نیز در شرکت جاری شود تا حیات شرکت و ۵۰۰ نیروی آن تامین شود. شرکت‌های معدنی نیاز به کاهش هزینه‌‌های حمل‌ونقل‌ هستند و بهترین گزینه برای حمل‌و نقل خطوط ریلی است که برای صاحبان صنایع معدنی لجستیک است. واگن‌ّهایی با ظر فیت بالای ۶۰ تن نیاز این صنایع است و حمایت دولت و مجموعه خصوصی را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گسترش‌نیوز از ماینینگ ۲۰۱۹؛ حضور سه چهره مهم معدنی در رویداد بین‌المللی کرمان

معاون عملیات شرکت ایریکو افزود: ما در سند چشم‌انداز خود در سند صنعت چشم‌انداز ریلی اجحاف شده است. امیدواریم بتوانیم در این هم افزایی دولت بخش خصوصی به این نقطه‌ای برسیم که بتوانیم مشکلات صنایع معدنی حل شود و جابه‌جایی محصولات به راحتی و با کاهش هزینه و امنیت مالی و جانی انجام شود.

اولویت این است که همه در شرایط فعلی در کنار هم و دوشادوش هم حرکت کنیم و بقا داشته باشیم.

ارسال نظر