|
کدخبر: 55074

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

توسعه معدنکاری در نمایشگاه بین‌المللی کرمان

یک فعال بخش معدن گفت: برگزاری نمایشگاه معدن به همراه نمایشگاه ماشین‌آلات کمک به سزایی به توسعه معدنکاری در مقیاس‌های کوچک، متوسط و بزرگ می‌نماید.

گسترش‌نیوز : پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته همزمان خردادماه امسال در کرمان برگزار می‌شود.

نمایشگاه‌ها فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و چالش‌هاست. ماشین‌آلات راهسازی و صنایع معدنی یکی از محور‌های نمایشگاه کرمان امروز با مشکلاتی روبه‌روست. برگزاری نمایشگاه معدن به همراه نمایشگاه ماشین‌آلات کمک به سزایی به توسعه معدنکاری در مقیاس‌های کوچک، متوسط و بزرگ می‌نماید آشنایی و ترغیب معدنکاران به استفاده متناسب بین مقیاس ماشین‌آلات و مقیاس جبهه کار معادن در حال بهره‌برداری همچنین آشنایی آنان با مفهوم راندمان ماشین‌آلات به عنوان ابزار اصلی استخراج مهم‌ترین دستاورد خواهد بود.

hoseynimadan23.jpg

سید سهراب حسینی، مدیرعامل شرکت معدن کانسار پویان و فعال بخش معدن در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: ابزار و پیش‌نیاز پیشرفت و سازندگی در هر کشوری ناوگان ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات است، با در نظر گرفتن این مهم، ایران دارای نخستین کارخانه تولید‌کننده ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین در خاورمیانه بوده است و سال‌ها پیش قدم اول جهت رفع نیاز ابزار اولیه عملیات‌های عمرانی، راه‌سازی و معدنی خود را برداشته است.اما متاسفانه در طول سالیان گذشته به علل مختلف تقویت این بخش که زیربنا و زیرساخت سازندگی و پیشرفت است، کند شده است.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گستر‌ش‌نیوز؛ برگزاری دو رویداد معدنی بین‌المللی در کرمان

حسینی افزود: کشورهایی که دارای توانایی ساخت ماشین‌آلات سنگین و فوق سنگین را دارند امروزه علاوه بر اشباع اجرای پروژه‌های عملیاتی خود با پشتوانه این ابزار به عنوان صادرکننده خدمات مهندسی و اجرایی نیز در دنیا فعال هستند.

وی گفت: یکی‌از استراتژی‌های موفق در راستای حمایت از صنایع داخلی، سیاست جز به کل است با این مفهوم‌که با حمایت از مراکز علمی تحقیقاتی در کنار سرمایه گزاران خرد و کلان در جهت ساخت قطعات مصرفی و اساسی ماشین‌آلات می‌توان در آینده نزدیک از قطعه‌سازی به تولید انبوه ماشین‌آلات سنگین و فوق سنگین اولا در جهت رفع نیاز داخلی و دوما صادرات آن به کشورهای همجوار که در مسیر رشد می‌باشند برنامه‌ریزی مدون نمود.

فعال بخش معدن در ادامه تصریح کرد: استان‌های نیمه جنوبی کشور، مستعد پروژه‌های گوناگون راهسازی و عمرانی و به علت ظرفیت معدنی این استانها و در اختیار داشتن معادن متعدد در حال بهره‌برداری نیازمند ناوگان ماشین‌آلات و تجهیزات متناسب هستند.

بیشتر بخوانید:

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز پاسخ می‌دهد؛ حال ماشین‌آلات معدنی ایران چگونه است؟

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی معدن به همراه نمایشگاه ماشین‌آلات کمک به سزایی به توسعه معدنکاری در مقیاس‌های کوچک، متوسط و بزرگ می‌نماید. به طوریکه آشنایی و ترغیب معدنکاران به استفاده متناسب بین مقیاس ماشین‌آلات و مقیاس جبهه کار معادن در حال بهره‌برداری همچنین آشنایی آنان با مفهوم راندمان ماشین‌آلات به عنوان ابزار اصلی استخراج مهم‌ترین دستاورد خواهد بود.

فعال بخش معدن افزود:یکی‌ دیگر از نکات بسیار مهم در مقوله ماشین‌آلات، استفاده از اپراتورهای متخصص با مهارت مربوط و همچنین تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات است که باید در اینگونه رویدادها به آن نگاه ویژه‌ای داشت. آموزش معدنکاران به دانستن این اصول یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه معدن به همراه ماشین‌آلات است.

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت پوشش خبری دو رویداد بین‌المللی کرمان شامل پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته را برعهده دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها