|
کدخبر: 54829

در حاشیه هفدهمین اجلاس سالانه عمومی سازمانهای نظام مهندسی معدن کشور مطرح شد؛

بیش از ۶۰۰۰ مسئول فنی استخراج به معادن معرفی کرده‌ایم

عضو محترم سازمان نظام مهندسی معدن ايران گفت: استان مازندران در حدود ۲۵۱ معدن دارد که از این میزان در حدود ۱۲۰ معدن و در حدود ۴۰ درصد معادن به روایت آمار فعال هستند. بهبود خدمات فنی و مهندسی از جمله مهم‌ترین اهداف ماست.

گسترش‌نیوز: بسیاری از فعالان محیط زیست با فعالیت‌ معادن در مازندران مخالف هستند در حالی که معدن‌داران معتقد اند این فعالیت‌ها مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند.

معادن ۶۰ درصد تولید ناخالص ملی ۸۱ کشور را تشکیل می‌دهند، یک میلیون گونه در کره زمین در معرض خطر انقراض قرار دارند از این رو توجه به مسائل محیط‌زیست اولویت زیادی دارد.سازمان محیط‌زیست معتقد است یک میلیون گونه زیستی و حیات وحش جهان در معرض انقراض هستند، ۷۱ گونه مهره دار در کشور نیز در فهرست تهدید وجود دارد. هفدهمین اجلاس سالانه عمومی سازمانهای نظام مهندسی معدن کشور از دیروز صبح در مجتمع صنعت نفت محمودآباد آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

هادی حمیدیان، عضو محترم سازمان نظام مهندسی معدن ايران در ارتباط با محیط زیست به گسترش‌نیوز گفت: تاثیر معادن بر محیط زیست مازندران بسیار کم است. استان مازندران یکی از استان‌های معدنی است ۲۵۰ معدن وجود دارد که ۱۲۰ معدن فعال است که در زمینه‌های ذغال سنگ، فلورین، پوکه معدنی، شن و ماسه، سنگ‌های ساختمانی، سیمان، سرب، روی و دیگر مواد معدنی فعالیت می‌کنند. در این همایش سه روزه مهم‌ترین مسائل و مشکلات بخش معادن کشور مطرح و بررسی می‌شود.

حمیدیان گفت: ۱۶۹۴ مسئول فنی اکتشاف داشته‌ایم. بیش از ۶۰۰۰ مسئول فنی استخراج به معادن معرفی کرده‌ایم. ۳۳۶۵ طرح در کل کشور بررسی شده که بیش از ۲۰۰۰ طرح آن از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت تأیید شده است.

وی افزود ۱۱۶۰ طرح اکتشاف، ۷۷۴ گواهی کشف و ۱۰۳۹ گواهی بهره‌برداری در سال گذشته صادر شده است. کارگروه اجرای نقشه راه معدن هر هفته یک بار برای رصد اجرای این سند تشکیل جلسه می‌دهد. نقش سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این نقشه این است که مسئولیت اجرای هر بند برعهده یکی از معاونت‌ها قرار داده شده است. ما به عنوان بخش خصوصی برای اجرای بیش از ٣۵ بند از این ٧٢ بند به عنوان همکار حضور داریم.

ارسال نظر