|
کدخبر: 54815

اختصاصی گسترش‌نیوز در حاشیه نمایشگاه‌ بین‌المللی ریلی؛

هزینه تولید صنایع معدنی برابر با هزینه جابجایی!

کارشناس ارشد بین‌المللی صنعت فولاد گفت: هزینه‌هایی که برای جابه‌جایی مواد معدنی و صنایع پرداخت می‌کنیم از هزینه تولید آن نیز بیشتر است.

گسترش‌نیوز : ‌‌ هفتمین‌ نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی با حضور وزیر راه، معاون وزیر و همچنین مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی و جمعی از فعالان‌ این‌ حوزه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

دیروز رونمایی از لکوموتیو باریMAP۲۴ با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهر‌سازی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی انجام شد.رونمایی‌ و امضاء تفاهم‌نامه‌های مختلف از جمله حاشیه‌های این نمایشگاه‌ بین‌المللی است. امروز اختتامیه این رویداد ریلی است.

بیشتر بخوانید :

مدیرعامل گل‌گهر در گفت‌وگوی اختصاصی با گسترش‌نیوز؛ به سمت دانش‌بنیان‌ها می‌رویم

tehrani234.jpg

کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر حوزه معدن، صنایع معدنی و کارشناس ارشد بین‌المللی صنعت فولاد در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: بعضی از امکانات مانند امکانات حملی، ریلی چیزی نیست که شرکت‌ها بتواند به تنهایی از عهده‌ آن برآید. شاید شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر بتواند در برهه‌ای از زمان لکوموتیو، واگن خرید اما نکته مهم این است که شبکه ریلی کشور جوابگوی حجم وسیعی از مواد معدنی در سریع‌ترین زمان ممکن نیست.

بیشتر بخوانید :

اختصاصی گسترش نیوز؛ معدنی‌ها پشت در‌های بسته تصمیمات

طهرانی گفت: ما می‌بینیم که بعضی از این سرمایه‌گذاری‌ها توسط حاکمیت و دولت رخ دهد و جز‌‌‌‌ء مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی در کشور است. بعضی از بخش‌ها همچون بنادر، حمل‌و‌نقل ریلی همه باز می‌گردد به شبکه حمل نقل زمینی، دریایی و هوایی، حمل نقل جاده‌ای ریلی بارگیری کشتی در بنادر و حمل‌ونقل هوایی از نظر بارگیری هوایی اهمیت بسیاری در زمینه صادرات و واردات کشور دارندو هرچقدر در این زمینه پیشرفت کنیم سرمایه‌گذاری است که سود آن به خود کشور باز می‌گردد. بسیاری از مواقع هزینه‌هایی که برای جابه‌جایی مواد معدنی و صنایع پرداخت می‌کنیم از هزینه تولید آن نیز بیشتر است.

وی دلیل این امر را عدم سرمایه‌گذاری کافی برای توسعه این صنایع عنوان کرد.

مهم هدف است

مدیریت بسیار خوبی که کشورهای صنعتی و معدنی دارند و لزوما از مدیریت مدیران بومی استفاده‌ نکردند چون برایشان تعریف شده است که مهم هدف است و برای رسیدن به هدف هرکسی که تخصص بهتری دارد و مدیریت موفق تری دارد، می‌تواند مسئولیت اداره مجموعه معدنی را برعهده بگیرد.

وی افزود برخی عنوان می‌کنند: چطور برای تیم‌های فوتبال مربی خارجی می‌‌آوریم، باید برای مدیریت پروژه‌های صنعتی و معدنی از متخصصان خارجی استفاده نمی‌کنیم؟ به درستی و نا درستی این سناریو نمی‌پردازم چرا که در داخل کشور نیز مدیران شایسته بسیار داریم.

بیشتر بخوانید:

با حضور وزیر راه انجام شد؛ رونمایی از لکوموتیو باری MAP۲۴

وی افزود: مسئله خود مدیر نیست، مسئله این است که برای رسیدن به این هدف باید امکانات مالی مورد نیاز مهیا باشد خیلی از شرکت‌ها در زنجیره تولید، تولید مواد اولیه فولاد و خود زنجیره فولاد شرکت‌های موفقی وجود دارد که از درآمدی که در زمینه خرید، فروش و صادرات محصولات داشتند برای تجهیز امکانات شرکت‌ها استفاده کردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها