|
کدخبر: 54700

اختصاصی گسترش‌نیوز از سومین روز رویداد کرمان؛

مدیرعامل سایت کرمان: «ماینینگ » ایده ساز است

فدایی با بیان این‌که ماینینگ ایده ساز است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کرمان موجب شکل گیری ایده‌های مختلف در زمینه تولید و بومی‌سازی می‌شود.

گسترش‌نیوز : امروز، سومین روز از برگزاری نمایشگاه‌ بین‌المللی کرمان در حالی آغاز به کار کرد که یکی از مشکلات بزرگ سایت بین‌المللی کرمان یعنی تامین آب مورد نیاز در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمان حل شد.

MINE2019-KERMAN09.jpeg

در حاشیه این نمایشگاه بین‌المللی خط انتقال آب چاه اختصاصی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق افتتاح شد.طرح خط انتقال و تجهیز چاه آب اختصاصی نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق به طول ۱۱ کیلومتر توسط شرکت ملی صنایع مس ایران انجام شد.

fadaikerman2.jpg

امید فدایی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی است. این رویداد بین‌المللی به شکل همزمان در سایت نمایشگاه کرمان در حال برگزاری است و فردا شاهد اختتامیه این نمایشگاه خوهیم بود.

بیشتر بخوانید:

آیین افتتاحیه نمایشگاه کرمان با حضور مدیر صنایع ملی مس ایران؛ ماینینگ کرمان ۷ ساله شد

وی با بیان این موضوع که هفتمین نمایشگاه چهار دوره است که در سایت نمایشگاه بین‌المللی کرمان برگزار می‌شود، گفت: از این هفت دوره سه دوره اول آن در سایت‌‌های شهر‌‌های دیگر برگزار شد و از دوره چهارم یعنی سال ۹۵ در سایت خود کرمان برگزار می‌شود.

namayeshgahkermann.jfif

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گسترش‌نیوز از دومین روز نمایشگاه ماینینگ ۲۰۱۹؛ مدیر نمایشگاه معدن کرمان: جای ایمیدرو خالی است

افتتاح پروژه آب سایت کرمان

فدایی در ادامه با اشاره به تامین آب به عنوان مهم‌ترین نیاز سایت کرمان گفت: یکی از مهم‌ترین‌ قدم‌هایی که در زمینه رسیدن به اهداف اصلی سایت برداشته شد، حل مشکل تامین آب مورد نیاز سایت کرمان بود. با همراهی مدیران محلی خط انتقال آب چاه اختصاصی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق در نمایشگاه ایجاد شد و امروز در این نمایشگاه به شکل رسمی از این پروژه رونمایی شد.

وی با بیان این‌که طرح خط انتقال و تجهیز چاه آب اختصاصی نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق به طول ۱۱ کیلومتر است گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران این پروژه را انجام داده‌ است.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گسترش‌نیوز از ماینینگ ۲۰۱۹؛ مدیرعامل شرکت مس: کنسانتره مس سود‌ده است

نمایشگاه بین‌المللی کرمان فرصتی برای مدیران

حضور در نمایشگاه‌ معدنی کرمان فرصتی است تا با مدیران شرکت‌ها و بازدیدکننده‌ها با مدیران مستقیم بخش‌های مختلف آشنا شوند و بازدید‌هایی از معادن مهم کرمان داشته باشند. در دوره ششم نمایشگاه بین‌المللی کرمان با همراهی و همکاری صاحبان معادن، شرکت‌کننده‌ها بازدیدی از معادن سرچشمه و گل‌گهر داشتند.

حضور فعال قطعه‌سازان در رویداد معدنی کرمان

فدایی در ادامه با بیان این‌‌که شرکت‌های قطعه‌‌سازی نیز از جمله شرکت‌‌کننده‌های این نمایشگاه بین‌المللی هستند، گفت: شرکت‌های کرمانی و شرکت‌های تولیدکننده بزرگ از سراسر ایران در این نمایشگاه‌ شرکت‌ کرده‌اند. این نمایشگاه فرصتی برای سرمایه‌گذاری و آشنایی با دستاورد‌ها و نیاز‌های شرکت‌های معدنی و فولادی است.

وی با بیان این‌که ماینینگ ایده ساز است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کرمان موجب شکل گیری ایده‌های مختلف در زمینه تولید و بومی‌سازی می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق با اشاره به چیدمان فضای باز نمایشگاه‌ بین‌المللی کرمان گفت: در ورودی نمایشگاه کرمان محوطه این نمایشگاه برخی قطعات خارجی واردات ی را که هنوز نتوانستیم آنها را بومی‌سازی کنیم، قرار داده‌ایم تا قطعه سازان و تولید کننده‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه این قطعات و تجهیزات را ببینند. و به شکل یک پروژه به آن بنگرند. و ایده تولید ملی آن ایجاد شود. فناوری و مواد اولیه آن را بررسی کنند و با توجه به توانمندی خود در راستای بومی‌سازی و تولید کالای ایرانی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گسترش‌نیوز؛ بازی دیپلماسی و تحریم‌ برای صنایع معدنی ایران

من از مدیران استانی تشکر می‌کنم

وی در بخشی از سخنان خود با بیان این موضوع که کرمان در حال تبدیل شدن به قطب فولاد در کشور است و در صادرات پیشرفت داشته‌ایم، گفت: ما به دنبال تمرکز بر ظرفیت‌های کرمان هستیم.

فدایی با بیان این موضوع که استان ما با رویداد‌های نمایشگاهی همراه است گفت: من از مدیران استانی به خصوص مدیران صنعت معدن تجارت استان کرمان تشکر می‌کنم چرا که واقعا همراه ما در صنعت نمایشگاهی بوده‌اند همچنان نیز تسهیل‌کننده امور نمایشگاهی هستند.

وی دلیل همزمانی برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی را این گونه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل این همزمانی موضوعات مشترک و مرتبط با هم بود. از طرفی با توجه به تحریم‌ها ظرفیت برگزاری هر دو نمایشگاه به شکل واحد وجود نداشت.

کرمان پایلوت برگزاری نمایشگاه‌ معدن

مدیر سایت کرمان گفت: برای این‌که فاصله‌‌مان را با شرکت‌های تراز اول برگزارکننده‌ نمایشگاه‌ها کم‌تر کنیم، تمرکزمان را بر روی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی گذاشته‌ایم. از این منظر توجه به ظرفیت‌ها را در نظر گرفتیم. ظرفیت‌های بسیار کرمان در بخش معدنی و شرکت‌ها و معادن بزرگ ایران باعث شد هدف و تمرکز اصلی را بر روی معادن بگذاریم.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گسترش‌نیوز؛ توسعه معدنکاری در نمایشگاه بین‌المللی کرمان

باید واقع‌بین باشیم

وی در ادامه گفت: تمام سعی ما این است که استان کرمان را به عنوان پایلوت برگزاری نمایشگاه معدن در کشور معرفی کنیم. البته باید واقع‌‌بین باشیم ما درحال‌حاضر کمبو‌دهای زیادی داریم. برای رسیدن به این هدف ضمن تکمیل زیرساخت‌های زیربنایی باید ظرفیت‌های سایت کرمان را گسترش‌ دهیم.

ارسال نظر