|
کدخبر: 54699

در مجتمع صنعت نفت محمودآباد برگزار شد؛

اجلاس سازمان‌های نظام مهندسی معدن

هفدهمین اجلاس سالانه عمومی سازمان‌های نظام مهندسی معدن کشور از صبح امروز در مجتمع صنعت نفت محمودآباد آغاز شد.

گسترش‌نیوز : رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این اجلاس گفت: تحریم‌ها کمترین اثر را در بخش معدن داشته و میزان تولید و صادرات مواد معدنی افزایش یافته است.

داریوش اسماعیلی با بیان اینکه وضعیت سیاسی و اقتصادی جهان به سمتی در حرکت است که اگر هر کشوری منتظر تصمیم گیری دیگران باشد از قافله عقب می‌ماند افزود: در سال گذشته آمار صادرات مواد معدنی نشان می‌دهد که این بخش از تحریم‌ها کمترین تأثیر را پذیرفته است و تولید و صادرات آن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بخش معدن به عنوان محوری‌ترین فعالیت‌ها باید مدنظر قرار گیرد افزود: برنامه و محوریت کار شورای مرکزی نظام مهندسی معدن به منظور برنامه‌ریزی برای توسعه بنا شده است و حفظ و صیانت از مواد معدنی تجدید ناپذیر از جمله اولویت‌ها است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ایران گفت: تقویت مسئولان فنی معادن، تدوین و اصلاح شیوه نامه‌ها و نظام نامه‌های معادن، هوشمند‌سازی از دیگر اولویت‌های شورای مرکزی معادن است و بخش معدن نباید از هوشمندسازی عقب ماند.

اسماعیلی افزود: هوشمندسازی تمام فعالیت‌های معدنی در گام اول قرار دارد و اثرگذاری در جذب بخش خصوصی، سرمایه‌ها و نقدینگی فعلی در بخش معدن از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد افزود: سرریز این نقدینگی در هر بخشی موجب بروز مشکلاتی می‌شود و باید از این نقدینگی در بخش معدن سرمایه‌گذاری کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه تفاهمنامه‌هایی با ایمیدرو و دیگر سازمان‌ها منعقد کردیم گفت: برای اینکه نظام مهندسی معدن به جایگاه واقعی خود برسد برنامه‌های خوبی طراحی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ایران بر لزوم اصلاح متون آموزشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: برای کمک و تسهیل به سرمایه‌گذاری خارجی در کشور باید در بخش آموزشی اصلاح صورت گیرد.

وی بازرسی معادن با اولویت معاد ذعال سنگ را از مهم‌ترین برنامه‌ها برشمرد و شمار اعضای نظام مهندسی معدن را در کشور ۳۸ هزار نفر اعلام کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران و دبیر برگزاری این اجلاس گفت: در این اجلاس که با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون سازمان محیط زیست، روسای سازمان‌های نظام مهندسی معدن کشور و مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود درباره عملکرد سازمان‌های نظام مهندسی معدن کشور در سال ۹۷ و همچنینی مسائل و مشکلات این حوزه تصمیم گیری می‌شود.

حمیدیان شورمستی افزود: در استان مازندران ۲۵۰ معدن وجود دارد که ۱۲۰ معدن فعال است که در زمینه‌های ذغال سنگ، فلورین، پوکه معدنی، شن و ماسه، سنگ‌های ساختمانی، سیمان، سرب، روی و دیگر مواد معدنی فعالیت می‌کنند.

در این همایش سه روزه مهم‌ترین مسائل و مشکلات بخش معادن کشور مطرح و بررسی می‌شود.

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر