|
کدخبر: 54611

مدیرعامل گل‌گهر در گفت‌وگوی اختصاصی با گسترش‌نیوز؛

به سمت دانش‌بنیان‌ها می‌رویم

مدیرعامل گل‌گهر گفت: در سرمایه‌گذاری برای اهداف به سمت دانش‌بنیان‌ها می‌رویم. یکی از مهم‌ترین محور‌های برنامه‌هایی که در چشم‌انداز آینده تعریف کرده‌ایم مباحث فناوری، مهندسی معادن است.

گسترش‌نیوز : مدیرعامل جدید گلگهر در پاسخ به این‌ پرسش گسترش‌نیوز که آیا برای توسعه فناوری‌محور و دانش‌بنیان معادن نیز برنامه‌ای دارید به گسترش‌نیوز ، گفت: در سرمایه‌گذاری برای اهداف به سمت دانش بنیان‌ها می‌رویم.

ملارحمان گفت: یکی از مهم‌ترین محور‌های برنامه‌هایی که در چشم‌انداز آینده تعریف کرده‌ایم مباحث فناوری، مهندسی معادن است. ما به دنبال این هستیم که واحد تولید فناوری در خود گلگهر ایجاد کنیم و از دانش نیروهای خود مجموعه گلگهر برای رسیدن به توسعه بیشتر معادن استفاده کنیم.

molarahman01.jpg

وی در ادامه با بیان اینکه ما به صادرات فناوری نیز فکر می‌کنیم، گفت: از جمله اهداف بلندمدت ما این است که فناوری و علم معادن را علاوه بر خود کفایی، صادر کنیم. ما به دنبال این هستیم که در مجموعه گل گهر به جای این که خریدار صنعت باشیم، صنعت مورد نیاز خود را احداث کنیم و فروشنده صنعت به تمام دنیا باشم.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گسترش‌نیوز؛ بازی دیپلماسی و تحریم‌ برای صنایع معدنی ایران

مدیرعامل گلگهر در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه‌ و مکانی خاص برای این منظور در نظر گرفته‌اید، گفت: نگاه تولید و توسعه و تسریع در طرح‌های توسعه و زیربنایی کشور اساسی‌ترین نگاه استراتژیک ما است. برای توسعه واحد علمی و فنی معادن بودجه قابل قبولی در نظر گرفته‌ایم. این بودجه به گونه‌ای است نیاز بخش تحقیقات را مرتفع کند.

وی در پاسخ به این پرسش که در ارتباط با اکتشاف چه برنامه‌ای دارید افزود: ما اکتشاف را به شکل نا محدود و به اعتبارات وسیع در سرتاسر ایران و دنیا به عنوان پشتیبان توسعه تولید و عمر صنعت سرمایه‌گذاری شده قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: صادرات همچنان ادامه می‌یابد

ملارحمان در ارتباط با مواد اولیه و تامین آن در ادامه گفت: اگر به تامین مواد اولیه نپردازیم سرمایه گذاری‌های انجام شده از بین خواهد رفت.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه صنایع پایین دستی گفت: توسعه صنایع پایین دستی، توجه به زیربناها و زیر ساخت‌ها از جمله مهم‌ترین اهداف ماست که در کنار توجه به تحقیق و توسعه به آنها خواهیم پرداخت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها