|
کدخبر: 54428

رئیس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن مازندران؛

بهبود خدمات فنی و مهندسی از اهداف ماست

برگزاری هفدهمین اجلاس ملی سالانه هیات عمومی نظام مهندسی معدن ایران خرداد امسال در این استان خبر داد.

گسترش نیوز: هادی حمیدیان امروز یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ در نشست سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار کرد: بهبود خدمات فنی و مهندسی از جمله مهم‌ترین اهداف ماست. در حاشیه اجلاس مازندران پرونده‌ها بررسی می‌شود. هفدهمین اجلاسیه هیأت‌های عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ۲۱ تا ۲۳ خردادماه در محمود آباد مازندران برگزار می‌شود.

newneshast1234.jpeg

وی افزود: نمایندگان تمامی سازمان‌های نظام مهندسی معدن کشور، تحصیل‌کردگان و اعضای مهندسی سازمان معدن هستند، گفت: اجلاسیه عمومی نظام مهندسی معدن در راستای بحث و تبادل نظر موضوعات معدنی و ارتقاء خدمات‌رسانی به بهره‌برداران برگزار خواهد شد.

وی افزایش ایمنی و بهره‌وری معدن را از مهم‌ترین وظایف سازمان نظام مهندسی معدن دانست و افزود: معادن باید از نظر اقتصادی فعالیت پویا داشته باشند و از طرفی دیگر نباید به محیط‌زیست آسیب برسانند.

وی در ارتباط با طرح‌های اکتشاف گفت: ۱۱۶۰ طرح اکتشاف، ۷۷۴ گواهی کشف و ۱۰۳۹ گواهی بهره‌برداری در سال گذشته صادر شده است. ۱۶۹۴ مسؤول فنی اکتشاف داشته‌ایم. بیش از ۶۰۰۰ مسؤول فنی استخراج به معادن معرفی کرده‌ایم. ۳۳۶۵ طرح در کل کشور بررسی شده که بیش از ۲۰۰۰ طرح آن از سوی وزارت صمت تأیید شده است.

وی در رابطه با نقشه راه معدن و صنایع معدنی گفت: کارگروه اجرای نقشه راه معدن هر هفته یک بار برای رصد اجرای این سند تشکیل جلسه می‌دهد. نقش سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این نقشه این است که مسئولیت اجرای هر بند برعهده یکی از معاونت‌ها قرار داده شده است. ما به عنوان بخش خصوصی برای اجرای بیش از ٣۵ بند از این ٧٢ بند به عنوان همکار حضور داریم.

بهبود خدمات فنی و مهندسی از جمله مهم‌ترین اهداف ماست

هادی حمیدیان در نشست سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار کرد: استان مازندران در حادود ۲۵۱ معدن دارد که از ا ین میزان در حدود ۱۲۰ معدن و در حدود ۴۰ درصد معادن به روایت آمار فعال هستند. بهبود خدمات فنی و مهندسی از جمله مهم‌ترین اهداف ماست. در حاشیه هفدهمین اجلاس مازندران، پرونده‌ها بررسی می‌شود.

وی با بیان این موضوع که نمایندگان تمامی سازمان‌های نظام مهندسی معدن کشور، تحصیل‌کردگان و اعضای مهندسی سازمان معدن در این اجلاس هستند، گفت: اجلاسیه عمومی نظام مهندسی معدن در راستای بحث و تبادل نظر موضوعات معدنی و ارتقاء خدمات‌رسانی به بهره‌برداران برگزار خواهد شد.

وی افزایش ایمنی و بهره‌وری معدن را از مهم‌ترین وظایف سازمان نظام مهندسی معدن دانست و افزود: معادن باید از نظر اقتصادی فعالیت پویا داشته باشند و از طرفی دیگر نباید به محیط‌زیست آسیب برسانند.

حمیدیان افزود: در این اجلاس ادارات و سازمان‌های مرتبط مانند محیط زیست، منابع طبیعی و بخش‌های مرتبط با معدن شرکت خواهند داشت. مهمانانی از استان و نیز از کمیسیون صنایع و معادن نیز حضور خواهند داشت. در جلسه افتتاحیه تمام مهمانان در کنار هم حضور دارند و در جلسات رسمی چون مسائل و موضوعاتی که مطرح می‌شود مربوط به بحث داخلی نظام مهندسی از جمله عملکرد، ترازنامه‌ها، پیشنهادات، نظام‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، برنامه‌ها است، فقط اعضای هیات مدیره و کسانی که درارای حق رای هستند، حضور خواهند داشت.

وی افزود: در اجلاس یاد شده بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان‌های کشور و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور خواهند داشت.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن مازندران افزود: استان مازندران در حادود ۲۵۱ معدن دارد که از ا ین میزان در حدود ۱۲۰ معدن و در حدود ۴۰ درصد معادن به روایت آمار فعال هستند بین این معادن ۱۷ نوع ماده معدنی در حال بهره‌برداری است که مهم‌ترین مواد معدنی که در استان مازندران وجود دراد زغال سنگ است که از نظر کیفیت رتبه یک کشوری را داریم.

ذغال سنگ و صادرات

وی افزود: مازندران با این که حدود ۳ درصد از مساحت کشور را تشکیل می‌دهد به لحاظ میزان تولید رتبه ۴ یا ۵ کشوری را داریم. ما جای کار، سرمایه‌‌گذاری و فعالیت بسیاری را در این زمینه داریم به‌ویژه در شرایط کنونی که واردات زغال سنگ به خاطر افزایش نرخ ارز و نرخ جهانی حداقل تنی ۲ و نیم میلیون تومان هزینه در بر دارد. بیش از ۴ میلیون تن در داخل تولید داریم و بقیه آن خارج از کشور تامین می‌شود. با استفاده از ذغال سنگی که در کشور دارد که می‌توانیم با این سرمایه‌گذاری هم اشتغال را ایجاد کنیم و هم از خروج ارز جلوگیری کنیم.

رتبه یک در تولید زغال سنگ با کیفیت

رئیس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن مازندران افزود: استان مازندران در حادود ۲۵۱ معدن دارد که از ا ین میزان در حدود ۱۲۰ معدن و در حدود ۴۰ درصد معادن به روایت آمار فعال هستند بین این معادن ۱۷ نوع ماده معدنی در حال بهره‌برداری است که مهم‌ترین مواد معدنی که در استان مازندران زغال سنگ است که از نظر کیفیت رتبه یک کشوری را داریم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها