|
کدخبر: 54272

گفت‌و‌گوی اختصاصی گسترش‌نیوز با مدیر توسعه معدن و اکتشافات گل‌گهر ؛

هر ساله بخشی از ماشین‌آلات خود را به روز می‌کنیم

مدیر توسعه معدن و اکتشافات شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر گفت: یکی از برنامه‌های مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر، نوسازی است. گل‌گهر هر ساله بخشی از ماشین‌آلات خود را به روز رسانی می‌کند.

گسترش‌نیوز : ‌‌ معدن گل‌گهر معدنی در سیرجان کرمان از سال ۱۳۷۲ بهره‌برداری می‌شود.

شناسایی آن به دهه ۴۰ شمسی و پیش از انقلاب باز می‌گردد. کیفیت مواد معدنی گل‌گهر به‌گونه‌ای است که آن را در شمار چند معدن معروف و قابل اعتماد می‌توان نام برد.

هرچه در اکتشاف عمق پیش می‌رویم نیاز به تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی بیشتر می‌شود. گل‌گهر به عنوان یکی از معادنی که میزان ذخیره قطعی آن ۱۸۰ میلیون تن در ناحیه یک است، عمر آن در حدود ۳۰ سال برآورد می‌شود.

کرمان به عنوان محلی که مرکز اجتماع بسیاری از معدنی‌هاست، این شرایط می‌تواند فرصت مناسبی برای تضارب آرا، هم اندیشی و بررسی عملکرد‌هاباشد. پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته همزمان خردادماه امسال در کرمان برگزار می‌شود و این فرصت مناسبی برای معدنی‌هاست تا در کنار یکدیگر قرار گیرند.

akbari277.jpg

معدنی با 180 میلیون تن ذخیره قطعی

حسین اکبری جور ، مدیر توسعه معدن و اکتشافات شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر، در ارتباط میزان ذخایر معدن گلگهر در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: گل‌گهر به عنوان یکی از معادنی که در سیرجان واقع است با میزان ذخیره قطعی ۱۸۰ میلیون تن در ناحیه یک از جمله برجسته‌ترین معادن ایران است و عمر آن در حدود ۳۰ سال برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید؛

اختصاصی گسترش نیوز از ابلاغیه جدید وزارت صمت؛ مدیرعامل یک شرکت معدنی: این بخش‌نامه زورگوئی است

به‌روز رسانی تجهیزات و ماشین‌آلات

اکبری افزود: یکی از برنامه‌های مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر، نوسازی است. گل‌گهر هر ساله بخشی از ماشین‌آلات خود را به روز رسانی می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت ماشین‌آلات معدنی گل‌گهر چگونه است، گفت: بخشی از ماشین‌آلات و قطعات تجهیزات معدن از خارج از کشور وارد می‌شود. این واردات تا چندی پیش نیز روی روال بود تا اینکه تحت تاثیر تحریم‌ها تامین برخی از قطعات ماشین‌آلات معدنی گل‌گهر با مشکل مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز پاسخ می‌دهد؛ حال ماشین‌آلات معدنی ایران چگونه است؟

مشکلات خدمات پس‌از فروش

مدیر توسعه معدن و اکتشافات شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر در پاسخ به این پرسش که آیا در ارتباط با خدمات پس از فروش نیز با مشکل مواجه هستید، گفت: بله در برخی موارد ماشین‌آلات ما سر پا هستند و تنها به خاطر کمبود یک قطعه از حرکت باز می‌ایستند. شرکت‌هایی که تا پیش از این در تامین قطعات و خدمات پس از فروش برخی محصولات با ما و شرکت‌های ایرانی معدنی همکاری می‌کردند اکنون دست از همکاری برداشته اند . البته گل‌گهر برای این موضوع راه‌کارهای خود را دارد و محصولات و نیاز‌های خود را تامین می‌کند. اما باید شرایطی فراهم شود تا خرید و واردات قطعات و ماشین‌آلات معدنی تسهیل شود.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی

اکبری در ارتباط با پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی گفت: برگزاری نمایشگاهی با محوریت معدن و مواد معدنی در کرمان به عنوان یکی از مراکزی که مناطق معدن‌خیز ایران را دارد می‌تواند در بالابردن سطح آگاهی معدن‌داران تاثیر‌گذار باشد.

بیشتر بخوانید

کرمان یکی از بهشت‌های معدنی ایران است نه همه آن

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت پوشش خبری دو رویداد بین‌المللی کرمان شامل پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته را برعهده دارند.

ارسال نظر