|
کدخبر: 53131

رئيس اتاق بازرگانی ایران و هند در آستانه رویداد معدنی مطرح کرد؛

نمایشگاه، محلی برای افزایش مبادلات تجاری

رئيس اتاق بازرگانی ایران و هند گفت: نمایشگاه محلی برای افزایش مبادلات تجاری است و در رونق اقتصادی تاثیر‌گذار است. ما به عنوان یکی از فعالان بخش خصوصی از نمایشگاه معدن‌ کرمان، هرساله بازدید می‌کنیم و ماشین‌آلات، فناوری و نیاز‌های خود را تامین‌می‌کنیم.

گسترش‌نیوز : نمایشگاه فرصتی برای ارائه محصولات و به رخ کشیدن توانمندی‌هاست.

تمام شرکت‌های معدنی و صنایع وابسته با حضور در این نمایشگاه فرصتی برای برقراری ارتباطات و افزایش مبادلات تجاری به‌دست می‌آورند. پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته به شکل هم‌زمان ۲۶ تا ۲۹ خرداد ماه برگزار می‌شود. سرب و روی به عنوان یکی از محور‌های این نمایشگاه از مواد معدنی پر طرفدار در جهان است. همواره در زمینه تامین آن برای صنایع پایین دستی مشکل وجود دارد. ایران به عنوان یکی از دارندگان معادن سرب و روی فراز و فرود‌هایی را در این صنعت پشت سر‌گذاشته است. در بررسی این موضوع با ابراهیم جمیلی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های مطرح سرب‌و روی و یکی از فعالان عرصه معدن به گفت‌وگو می‌نشینیم.

ebrahimjamili234.jpg

جمیلی موسس اتاق بازرگانی زنجان است. رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند، عضو اسبق هیات رئیسه اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، عضو هیات امناء دانشگاه زنجان و علوم پایه، از جمله سوابق حرفه‌ای استاد دانشگاه است.

ابراهیم جمیلی، مدیرعامل زرین معدن آسیا و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان در ارتباط با وضعیت سرب و روی کشور در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: سرب و روی ما از جمله مواد معدنی پر طرفدار است که اکنون شاهد کمبود آن در کشور هستیم. ظرفیت‌ تولید ما از میزان ظرفیت سرب‌‌‌و رویی که استخراج می‌شود، بیشتر است.

وی در پاسخ به این پرسش که بهترین راه‌حل برای حل کمبود سرب‌و روی کشور را چه می‌دانید، گفت: برای تامین مواد اولیه سرب‌و‌روی صنایع باید معادن کوچک از جمله معادن سرب و روی را فعال کنیم و علاوه‌ بر آن سرعت بیشتر به عملیات اکتشاف بدهیم.

بیشتر بخوانید:

کرمان یکی از بهشت‌های معدنی ایران است نه همه آن

جمیلی در پاسخ به این پرسش که وضعیت اکتشاف، ماشین‌‌آلات و فناوری اکتشاف را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که اکنون مطرح می‌شود اکتشاف در عمق است. اکتشاف در عمق نیازمند ماشین‌آلات پیشرفته است که در این زمینه مشکلاتی داریم هرچند بخشی از ماشین‌آلات را داریم اما این کافی نیست.

وی با بیان این‌که بخش خصوصی توانمندی در کشور داریم گفت: باید شرایطی فراهم شود که هیچ ماشین صنعتی بیکار نباشد. امسال سال رونق تولید است باید تلاش کنیم تولید را واقعیت بخشیم. باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم و از طرفی فضا را برای اکتشاف در عمق مهیا کنیم.

بیشتر بخوانید:

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز پاسخ می‌دهد؛ حال ماشین‌آلات معدنی ایران چگونه است؟

وی با بیان این موضوع که ما به عنوان بازدیدکننده‌ در نمایشگاه معدن شرکت‌ می‌کنیم، گفت: نمایشگاه محلی برای افزایش مبادلات تجاری است و در رونق اقتصادی تاثیر‌گذار است. ما به عنوان یکی از فعالان بخش خصوصی از نمایشگاه معدن‌ ماشین‌آلات، فناوری و نیاز‌های خود را تامین‌می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گستر‌ش‌نیوز؛ برگزاری دو رویداد معدنی بین‌المللی در کرمان

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت پوشش خبری دو رویداد بین‌المللی کرمان شامل پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته را برعهده دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها