|
کدخبر: 52840

رئیس سازمان ایمیدرو در شانزدهمین دوره همایش بزرگدلشت هفته معدن؛

استارتاپ‌ها در دانشگاه‌ها مستقر می‌شوند

خداد غریب‌پور، رئیس سازمان ایمیدرو ضمن تبریک به مناسبت روز معدن به تمام معدن کاران گفت: با سازمان نظام مهندسی، دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه‌های دیگر تفاهمنامه هایی امضا کردیم.

گسترش‌نیوز : وی افزود: دانشگاه باید نقطه آغاز حرکت باشد.

gharibb1.jpg

پژوه‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف تعریف شده است. قرار است ستارتاپ‌ها در تمام دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وی افزود: ایمیدرو به عنوان یک واحد توسعه‌ای نیازمند تولیدات علمی دانشگاه است و دانشگاه نیز برای حضور در صنعت نیازمند دانشگاه است.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور در تحریم‌ها گفت: با توجه به آنکه منابع اولیه تولید مواد معدنی در کشور وجود دارد، شرایط کنونی کمترین ضرر تحریم‌ها را در معدن می‌بینیم.

غریب پور با اشاره به محدودیت‌های تجهیزات و ماشین‌آلات معدت و صنایه معدنی افزود: ما هنوز تجهیزات خاص معدنی نداریم. سال‌های سال تجهیزات وارد کردیم اما به این فکر نبودیم علم ساخت تجهیزات را از سازندگات آن یاد بگیریم. حال عدو شده است سبب خیر. تولیدکنندگان و شرکت‌های داخلی، ایمیدرو و دانشگاه‌ها در کنار یکدیگر باید محرومیت‌ها را از بین ببرند.ایمیدرو از بیش از ۹۰پرونده علمی، ۶۰۰پایان نامه دانشجویی، طرح‌های تحقیقات علمی حمایت کرده است.

خداد غریب پور، رئیس سازمان ایمیدرو در ادامه گفت: با سازمان نظام مهندسی، دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه‌های دیگر تفاهمنامه‌هایی امضا کردیم.

وی افزود: دانشگاه باید نقطه آغاز حرکت باشد. پژوه‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف تعریف شده است. قرار است ستارتاپ‌ها در تمام دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور در تحریم‌ها گفت: با توجه به آنکه منابع اولیه تولید مواد معدنی در کشور وجود دارد، شرایط کنونی کمترین ضرر تحریم‌ها را در معدن می‌بینیم.

غریب پور با اشاره به محدودیت‌های تجهیزات و ماشین‌آلات معدت و صنایه معدنی افزود: ما هنوز تجهیزات خاص معدنی نداریم. سال‌های سال تجهیزات وارد کردیم اما به این فکر نبودیم علم ساخت تجهیزات را از سازندگات آن یاد بگیریم. حال عدو شده است سبب خیر. تولیدکنندگان و شرکت‌های داخلی، ایمیدرو و دانشگاه‌ها در کنار یکدیگر باید محرومیت‌ها را از بین ببرند.

در ادامه این همایش از تمبر اختصاصی هفته معدن با حضور اساتید رونمایی شد.

در آخر بهرام شکوری مدیرعامل شرکت راهسازی ومعدنی مبین و رئیس کمیسون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران و لطفعلی بخشی دبیر انجمن اقتصاددانان و داریوش اسماعیلی نماینده مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها