|
کدخبر: 52811

برگزاری همایش علمی مهندسی معدن در دانشگاه امیرکبیر؛

گردهمایی به نفع آینده معدنی‌ها

شانزدهمین دوره همایش علمی مهندسی معدن با محوریت آینده معدن‌کاری ۲۰۵۰ و حضور اساتید، دانشجویان، متخصصین برجسته داخلی و خارجی و همچنین نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

گسترش‌نیوز : شانزدهمین دوره همایش علمی مهندسی معدن به همت انجمن علمی دانشجویی مهندسی معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر ( پلی تکنیک تهران ) با محوریت «آینده معدن‌کاری ۲۰۵۰ » و با حضور اساتید، دانشجویان، متخصصین برجسته داخلی و خارجی و همچنین و همچنین نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن‌‌ها، تشکل‌‌ها و شرکت‌های معتبر معدنی در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (سالن مولانا) تهران برگزار شد.

namayeshgahmadaann.jpg

namayeshgahmadaann1.jpg

namayeshgahmadaann2.jpg

از محور‌های این رویداد معدنی، می‌توان به رونمایی از « تمبر یادبود هفته معدن» و همچنین برگزاری پنل تخصصی «آینده معدن و معدن کاری ۲۰۵۰» اشاره کرد.

در ابتدا همایون کتیبه رئیس دانشکده مهندسی معدن ضمن تبریک روز معدن از حضور صاحبان صنایع معدنی و استاتید و دانشجویان در این رویداد معدنی تشکر کرد و گفت: دانشجویان آینده سازان معدن کشور هستند. ما تشکر می‌کنیم از حمایت هایی که ایمیدرو از دانشجویان معدنی دارند.

وی افزود: دیدارها در همایش‌های معدنی تازه می‌شود و پیرامون موضوعات متفاوت سخن گفته می‌شود.

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن ارائه توضیحاتی از عملکرد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از نظر تولیدات مطالب علمی رتبه

۴.۲مقاله به ازای هر استاد دانشگاه را در جهان داریم. اصلاحاتی در زمینه ساختارهای دانشگاه‌ها در نظر گرفته‌ایم.امیدواریم اصلاحات ساختاری که در دانشگاه انجام شده است، موفقیت‌های بیشتری را به ارمغان بیاورد.

در ادامه شانزدهمین دوره این رویداد معدنی، مرتضی اصانلو استاد تمام دانشگاه امیر کبیر با موضوع آینده معدن کاری ۲۰۵۰ به ایراد سخنرانی پرداخت

وی گفت: بر اساس آمارمنتشر شده مرکز تحقیقات MII، هر فرد به طور متوسط سالانه ۸.۶۵ تن کانی مصرف خواهد کرد. هر فرد به طور متوسط سالانه ۸.۶ مصرف مواد معدنی دارد.هر فرد تا سال ۲۰۵۰ حدود ۲۷۶.۸ تن مواد معدنی مصرف خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت نقش مس در صنایعی همچون موبایل‌سازی گفت: به ازای هر یک دلاری که در صنایع معدن تولید می‌شود ۴دلار از صنایع وابسته به معدن ایجاد می‌شود و اشتغالزایی نیز به همان نسبت در صنایع معدنی و صنایع وابسته ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا امکان پیش‌بینی آینده معدن کاری وجود دارد؟، گفت: جواب من به این سوال منفی است. قالب فعالان معدنی آینده نزدیک را می‌بینند و آینده دور تر را نمی‌بینند.

وی افزود: ما باید امکان اکتشاف در عمق را گسترش دهیم

اصانلو با باشاره به افزایش نرخ مواد معدنی در آینده گفت: استخراج در عیار‌های پایین با توجه به این افزایش ارزش می‌یابد.

وی افزود: در آینده با کمبود آب ،مواد غذایی در جهان مواجه هستیم با پیشرفت در زمینه معدن می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

اصانلو در ارتباط با آینده معدن و معدن کاری در آینده افزود: در ۲۰۵۰ ما در تکنولوژی به سمت رباتیک می رویم.

وی گفت: در آینده فرهنگ کار در بخش معدن با آنچه امروز وجود دارد متفاوت است.باید هزینه های تولید را پایین نگه داریم و به فکر اهداف بلند مدت باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها