|
کدخبر: 52419

دستور وزیر صمت برای برخورد با قاچاق و دلالی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخورد قاطع با قاچاق، دلالی و احتکار، بدون هراس از جنجال ها، باید در دستور کار قرار گیرد.

گسترش‌نیوز: وزیر صمت در جلسه شورای معاونان با اشاره به اینکه باید سناریوهای مقابله با جنگ اقتصادی را در اختیار داشته باشیم، گفت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند برخورد قاطع با قاچاق، دلالی، خریدهای خیانتکارانه ارزاق عمومی و احتکار، بدون هراس از جنجال ها، باید در دستور کار وزارتخانه قرار داشته باشد.

رضا رحمانی افزود: نیاز امروز ما داشتن مدیرانی شجاع، امیدوار و جهادی است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اشراف میدانی بر مشکلات داشته باشند؛ بنابراین رخوت، سستی و ترس مدیریتی در این شرایط پذیرفتنی نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط حساس کنونی باید در راس این سبک مدیریتی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در برابر دشمن ابتکار عمل داشته باشیم، گفت: در این خصوص همه ارکان وزارتخانه و سازمان‌های ذیربط باید سناریوهای مقابله با شرایط جنگ اقتصادی و هر گونه وضعیت بحران آفرین را در اختیار داشته باشند.

رحمانی ادامه داد: باید از موارد مورد نیاز واحدهای تولیدی اعم از ماشین‌آلات، قطعات و مواد اولیه، بانک اطلاعاتی جامع تهیه شود. همین طور باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که به دنبال آنها از تمام ظرفیت‌های داخل کشور برای رفع نیازها استفاده شود.

وی تاکید کرد: نگذارید عده‌ای سود جو و فرصت طلب مانع استفاده و بهره بردن از ظرفیت‌های داخلی و نوآوری‌های جوانان کشور شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای فراهم کردن بسترهای سهولت کسب و کار با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای ذیربط تلاش شود.

رحمانی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، استفاده از نظر نخبگان و صاحبان تجربه و تخصص نسبت به شناسایی مقررات و قوانین متناقض اقدام شود تا از فرصت‌ها و ساختارهای پدید آمده همچون شورای‌عالی هماهنگی قوا برای اصلاح آنها اقدام کنیم.

بنا براین گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد همه معاونت‌ها و روسای سازمان‌ها مبتنی بر راهبردهای فوق، آرایش سازمانی لازم را اتخاذ و گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اقدام، تهیه کنند. همچنین برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی را به صورت هوشمند در قالب الزامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به صورت دروه ایی برای اخذ تصمیم و گزارش به مقام معظم رهبری آماده کنند.

منبع: خبرانلاین

ارسال نظر