|
کدخبر: 52282

اختصاصی گسترش‌نیوز در آستانه رویداد بین‌المللی کرمان؛

توسعه ماشین‌آلات؛ گلوگاه صنایع معدنی امروز

معاون برنامه‌ریزی فولاد تکنیک گفت: گلوگاه در توسعه معادن سنگ آهن و فولاد توسعه و بروز رسانی ماشین‌آلات صنایع معدنی است.

گسترش‌نیوز : در بحث‌ها و گفت‌وگوها سخن از تسهیلات و نوسازی ماشین‌آلات صنایع معدنی بسیار است، قول‌هایی نیز داده شده اما در بودجه چندان به آن توجه نمی‌شود.

توسعه صنایع فولادی چنانچه در اسناد بالادستی تعریف شده با اکتشاف در اعماق میسر است و این یعنی نیاز به تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن و پیشرفته. پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته همزمان خردادماه امسال در کرمان برگزار می‌شود، نمایشگاه‌ها فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و چالش‌هاست. این‌که شرکت‌های ایرانی تا کجا می‌توانند همراه اهداف اکتشافی باشند، مواد معدنی و تجهیزات وابسته توان مرتفع کردن نیاز بازار هدف را دارند؟ از جمله موضوعاتی است که در یک ارتباط دوسویه در نمایشگاه کرمان به آن پاسخ داده می‌شود.

مهران محجوب، معاون برنامه‌ریزی فولاد تکنیک در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: تا کنون اکتشافاتی که داشتیم بیشتر در سطح بوده است.موضوع ماشین‌آلات و بروز رسانی ماشین‌آلات صنایع فولادی از جایی اهمیت می‌یابد که امروز موضوع حفاری‌های عمیق مطرح است.

بیشتر بخوانید:

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز پاسخ می‌دهد؛ حال ماشین‌آلات معدنی ایران چگونه است؟

ماشین‌آلات ما برای حفاری عمیق ضعیف است

وی افزود: مواد اولیه تولید فولاد سنگ آهن است ذخایر معادن موجود به گونه‌ای است که هر چه به جلو می‌رویم برای به‌دست آوردن منابع معدنی باید حفاری‌های عمیق تری داشته باشیم و ماشین‌الات ما برای حفاری در عمق ضعیف است. ماشین‌آلات، تجهیزات، فناوری و مکانیزی ما جوابگوی اکتشافات امروز معادن ایران را نمی‌دهد.

محجوب ادامه داد: متولیان امر از جمله وزارت صنعت معدن و تجارت، ایمیدرو به این جمع‌بندی یعنی توسعه ماشین‌آلات صنایع معدنی رسیده‌اند. گلوگاه در توسعه معادن سنگ آهن و فولاد توسعه و بروز رسانی ماشین‌آلات معدنی است.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گستر‌ش‌نیوز؛ برگزاری دو رویداد معدنی بین‌المللی در کرمان

وی در پاسخ به این پرسش که شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی چه تاثیری در صنایع معدنی و بازار آن دارد، گفت: شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی پیشرو هستند و در به روز رسانی، ارتقاء، پیشرفت، توسعه صنایع، ارتقای علمی به کارفرمایان خدمات می‌دهند

دولت و تسهیلات نوسازی ماشین‌آلات

معاون برنامه‌ریزی فولاد تکنیک در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در ارائه تسهیلات، تهیه و نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات برای معدنی‌ها برنامه‌ای در نظر گرفته‌است، گفت: در بحث‌ها و گفت‌وگوها سخن از تسهیلات و نوسازی ماشین‌آلات بسیار است، قول‌هایی نیز داده شده است اما در بودجه چندان به آن توجه نمی‌شود.

وی با بیان این موضوع که بحث تامین منابع مالی توسعه صنعت فولاد بحث کلیدی محسوب می‌شود، گفت: قبل از تحریم‌ ها برای تامین منابع مالی از فاینانس و صندوق توسعه استفاده بیشتری می‌شده درحال‌حاضر با توجه به شرایط پیش آمده امکان فاینانس وجود ندارد، صاحبان صنایع فولاد و معدن تلاش می‌کنند از بازار سرمایه و بورس منابع مالی خود را تامین کنند.

بیشتر بخوانید

کرمان یکی از بهشت‌های معدنی ایران است نه همه آن

بورس راه‌حلی موفق برای تامین مالی

محجوب با بیان این موضوع که یکی از راهکارهای تامین مالی صنایع فولادی برای نوسازی ماشین‌آلات، انتشار اوراق قرضه است، گفت: بازار بورس و شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند در اجرای پروژه‌های معدنی می‌توانند تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: اتصال شرکت‌های خدمات مهندسی با شرکت‌های تامین‌کننده منابع مالی شرایطی را فراهم می‌کند که توسعه فولاد کشور و ذخایر سنگ آهن را در بر خواهد داشت.

نمایشگاه بین‌المللی کرمان، فرصتی برای تکمیل اطلاعات فنی و مهندسی

معاون برنامه‌ریزی فولاد تکنیک در ادامه با اشاره به اهمیت نمایشگاه‌ بین‌المللی کرمان گفت: نمایشگاه‌ بین‌المللی کرمان با توجه به نیازی که در توسعه صنایع به خصوص سنگ آهن است، می‌تواند برای شرکت‌ها و صاحبان صنایع تاثیرگذار و مهم باشند. شرکت‌ها با تکمیل تجهیزات خود، در نمایشگاه‌بین‌المللی کرمان توانمندی‌های خود را ارائه می‌دهند. همچنین شرکت ها می‌توانند اطلاعات فنی مهندسی خود را تکمیل کنند و شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند خود را در نمایشگاه معرفی کنند.

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت پوشش خبری دو رویداد بین‌المللی کرمان شامل پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته را برعهده دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها