|
کدخبر: 52097

تاکید وزیر صمت بر تولید داخلی قطعات

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغی به دو معاون خود، استفاده حداکثری از ظرفیت سرمایه‌های انسانی کشور برای تعمیق ساخت داخل قطعات مصرفی و وارداتی خودرو را خواستار شد.

گسترش‌نیوز : «رضا رحمانی» روز چهارشنبه در ابلاغی به «فرشاد مقیمی» معاون امور صنایع وزارتخانه و «محمدباقر عالی» رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، نامگذاری امسال به «رونق تولید» توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و افزود: ضروری است همه شرکت‌های خودروسازی با همکاری قطعه سازان، شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالان اقتصادی، دانشگاه ها، متخصصان داخلی و جوانان خلاق نسبت به توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات مصرفی و وارداتی اقدام کنند.

وی همچنین فراخوان عمومی از طریق رسانه‌های گروهی نسبت به اطلاع رسانی جامع برای استفاده از ظرفیت حداکثری سرمایه‌های انسانی کشور را خواستار شد تا ضمن حمایت از صنعتگران و کارگران کشور، گام‌های عملی در مقابله با جنگ اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز برداشته شود.

وزیر صنعت، برنامه زمان بندی فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام حداکثر تا ۲۰ خرداد و گزارش اقدام‌های انجام شده به همراه میزان ارز صرفه جویی شده در بازه‌های زمانی سه ماهه را خواستار شد.

آمارها نشان می‌دهد حدود ۱۲۰۰ قطعه ساز در زنجیره تامین داخلی حضور دارند که توانمندسازی آنها و رفع موانع تولید می‌تواند سبب تقویت گوشه‌ای از نیاز بازار به کالاهای ایرانی شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها