|
کدخبر: 51384

معاون وزیر صنعت خبر داد؛

صادرات ۹ میلیارد دلاری بخش معدن در سال گذشته

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آمار صادرات و واردات در بخش معدن و صنایع معدنی، گویای آن است که می‌توان تعادل ارزی ایجاد کرد، گفت: سال گذشته ۹ میلیارد و ۲۲۶ میلیون دلار صادرات در بخش معدن و صنایع معدنی ثبت شد.

گسترش‌نیوز : خداداد غریب پور در نشست هم اندیشی با انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: پارسال ارزش صادرات زنجیره فولاد با دستیابی به رقم ۴.۱ میلیارد دلار، رتبه نخست را در این بخش داشت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو از برنامه‌ریزی برای حل مشکلات ارزی بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد و افزود: اولویت امسال، صادرات است و باید موانع صادراتی برداشته شوند.

وی پیش‌بینی کرد: تا پایان امسال صادرات بخش فولاد به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و واردات زنجیره مربوطه نیز به سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار می‌رسد که این ارقام گویای تراز تجاری مثبت در این بخش است.

به اعتقاد غریب پور انجمن تولیدکنندگان فولاد می‌تواند تولید فولاد، عرضه در بازار داخلی و عرضه در بورس را مدیریت کند.

وی خاطر نشان کرد: حضور انجمن تولیدکنندگان فولاد در اتاق فکر معدن می‌تواند بسیار موثر بوده و انجمن باید ارائه دهنده راهکار و جریان تصمیم ساز در بخش معدن باشد.

براساس این گزارش، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران نیز در این نشست افزود: تولید آهن اسفنجی از رقم ۲۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن در سال ۹۶ به ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن در سال ۹۷ رسید که گویای رشد ۱۷ درصدی است.

پارسال کل تولید فولاد خام ( میانی ) به رقم ۲۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تن رسید که در مقایسه با ۲۱ میلیون و ۸۸۴ هزار تن عملکرد سال ۹۶ رشد ۱۳ درصدی یافت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها